پخش زنده
امروز: -
معاون گردشگری استان همدان گفت: با تلاش و همکاری فعالان گردشگری و اصناف هیچ شکایتی در نوروز امسال از سوی گردشگران ثبت نشد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۵۸ مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان از مراکز پذیرایی، تفریحی، اقامتی در نوروز امسال انجام شد، افزود: طبق آمار شکایات امسال به صفر رسیده که نشان دهنده رضایتمندی حداکثری گردشگران در استان همدان است.
علی خاکسار تأکید کرد: بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی ۲۲۵ مورد، از دفاتر خدمات مسافرتی ۶۶ مورد و رستورانها و مراکز پذیرایی و بین راهی ۱۳۷ مورد بود.
او تصریح کرد: در این بازدیدها چهار مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مرکز پذیرایی مورد تشویق قرار گرفتند.
خاکسار با بیان اینکه نظارت بر تمامی تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان همدان بهصورت مستمر ادامه دارد گفت: ۱۲ مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و ۶ مراکز پذیرایی به منظور رعایت قوانین مربوطه از بازرسان این اداره کل تذکر گرفتند و اخطار کتبی نیز به ۲ مرکز اقامتی و مرکز پذیرایی داده شد.
او تأکید کرد: در این مدت هیچ شکایتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و مراکز پذیرایی و بین راهی و اماکن جاذبههای گردشگری واصل نشد.
خاکسار افزود: ستاد خدمات سفر از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۳ فروردین بیش از ۱۱۱ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان همدان ثبت شد.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان گفت: بیش از ۵۰ درصد این تعداد در اقامتگاههای رسمی شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، بومگردیها، مجتمعهای اقامتی و خانه مسافرهای مجاز اسکان داده شدند و بقیه در اقامتگاههای غیررسمی شامل مهمانسرای ادارات و مراکز اقامتی وابسته به اداره آموزش و پرورش و مراکز اسکان اضطراری اقامت داشتند.