مدیر عامل سایپا:
۸۰۰ هزار دستگاه خودرو امسال تولید میشود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: این گروه هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعت خودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از همه شرکتهای گروه خواسته شده که برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاههای احتمالی به سرعت رفع شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدعلی تیموری در جمع مدیران گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه در سال جاری در راستای تحقق شعار" مهار تورم و رشد تولید "، در حوزه خرید قطعات، نیروی انسانی و ماشین آلات برنامه راهبردی تعریف شده است، افزود: سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی داشته ایم ضمن اینکه تامین لوازم یدکی در دوره ضمانتنامه (گارانتی) سال ۱۴۰۱ برای ارتقا کیفیت محصولات در مقایسه با سال قبل از آن ۶۵.۹ درصد بهبود یافته است.
وی با بیان اینکه نخستین برنامهای که ضرورت دارد به صورت جدی در سال جدید به آن بپردازیم تحویل به موقع خودروها به متقاضیان است، ادامه داد: هدف گذاری شده که در سال جاری ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل مشتریان شود؛ البته عدد یاد شده زیاد نیست، زیرا در ۶ ماهه دوم سال گذشته، توانستیم روزانه بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید داشته باشیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه ۱۴ فروردین ماه امسال، هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شد و این امر گواه آن است که با ادامه این مسیر اهداف تولید محقق میشود، گفت: در راستای تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده رئیس جمهور و همچنین تنظیم بازار خودرو، متعهد شده ایم که در نیمه نخست امسال روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و در نیمه دوم سال جاری روزانه حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کنیم.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از تولید عقب هستیم و این امر از طریق مونتاژ جبران خواهد شد، افزود: امیدواریم که از خردادماه با همکاری شرکتها موضوع skd خودروهای چانگان و زوتی را انجام دهیم، به طور قطع تحقق عدد یاد شده دور از انتظار نیست.
تیموری با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو با همه توان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال"مهار تورم و رشد تولید" است، گفت: با افزایش تولید خودرو، با شرایط بهتری میتوان تنظیم گیری بازار خودرو را انجام داد و از سوی مردم با آرامش میتوانند محصولات سایپا را خریداری کنند.
وی افزود: از سال گذشته در جهت مهار تورم و جلوگیری از رشد قیمت، اقدامات متعددی صورت گرفت که از جمله آن کاهش قیمت خریدهای خارجی است، سال ۱۴۰۱ در خریدهای خارجی به خصوص در بخش قطعات چه در بعد گیربکس وارداتی و چه در حوزه قطعات الکترونیکی دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است؛ رویه جدید سبب شد که شاهد ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی باشیم. از دیگر اقدامات صورت میتوان به فعال سازی ساختار بازرگانی شرکتهای مگاموتور و سازه گستر اشاره کرد، حال این مجموعهها باید همت کنند تا کاهش قیمتها و افزایش بهره روی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: گروه خودروسازی سایپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعت خودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از همه شرکتهای گروه خواسته شده که برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاههای احتمالی به سرعت رفع شود.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش لوازم یدکی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۲ هزار میلیارد تومان آن ضمانتنامه (گارانتی) قطعات بوده است (۹۰.۹ درصد لوازم یدکی مشمول گارانتی بوده است)، این هنر نیست بلکه هزینه است؛ از اینرو از سال گذشته به صورت جدی برای ارتقاء کیفیت محصولات گروه برنامه ریزی کردیم تا مدیریت هزینه صورت گیرد، بر این اساس سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۲۵ درصد از فروش لوازم یدکی مشمول گارانتی شده است) بوده است؛ این اتفاق برای ما به منزله مهار تورم است، لذا با ارتقا کیفیت محصولات میتوان خدمات بهتری به مشتریان داد و از هزینههای سربار کاست.
تیموری به سایر شاخصهای اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و افزود: از سال گذشته موضوعات مربوط به اثربخشی نیروی انسانی و اثربخشی ماشین آلات مورد پیگیری جدی قرار گرفت.