پخش زنده
امروز: -
با شروع تعطیلات صفهای طولانی کامیونها و خودروها در بندر دوور انگلیس ایجاد شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از رویترز، مسافران انگلیسی در تعطیلات، روز شنبه در صفهای چند ساعته گیر کرده بودند، چون میخواستند از کانال مانش عبور کنند و بندر دووِر دلیل این تأخیرها را آب و هوای بد، ترافیک سنگین و تأخیر در پردازش توسط مقامات فرانسوی اعلام کرد.
شنبه اولین روز از تعطیلات دو هفتهای بهاری برای اکثر مدارس انگلیس بود. بندر دوور به مسافران کشتی درباره تاخیرهای شدید هشدار داد، که از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به یکی از ویژگیهای عادی سفرهای بین کانالی تبدیل شده است. در حالی که این بندر اعلام کرد مسافران اتوبوسها با طولانیترین تاخیر مواجه شدند، گزارشهای رسانههای محلی نشان داد که صف طولانی خودروها و کامیونها نیز وجود دارد. مسافران بسیاری سرگردان شده اند.
اپراتور کشتی گفت که به دلیل ترافیک سنگین، "خدمات شاتل" را ارائه میدهد که مسافران را به محض ورود، به کشتی بعدی منتقل میکند. مدیر اجرایی بندر دوور، گفت که برنامه ریزی تعطیلات، سه یا چهار ماه پیش با مشارکت همه شرکای ما در بندر آغاز شده است. وی افزود که پلیس ملی فرانسه مسئول کنترل مرزی، روز شنبه تعداد افسران را افزایش داده است تا "به ما کمک کنند و همه مسافران را در سریعترین زمان ممکن حرکت دهند. "
مسافر سرگردان: به معنای واقعی کلمه هیچ کس اصلاً به دیدن ما نیامده تا چیزی بگوید و به کار ما رسیدگی کند. من به صفحه توئیتر رفته ام و فایدهای ندارند. ما به معنای واقعی کلمه هیچ فکری نداریم. اکنون به گمرک فرانسه نزدیک میشویم، گمرک دوم، و باید از اتوبوس پیاده شویم تا گذرنامه خود را نشان دهیم. سپس باید برویم و صف بکشیم تا سوار کشتی بعدی شویم؛ بنابراین ما نمیدانیم کشتی بعدی چیست، نمیدانیم که صف بعدی گمرک چقدر است. اتوبوس مدرسه بچههای من دیشب برگشته است. آن گروه مدرسه مجبور شد شب را در یک ایستگاه خدمات سپری کند تا صبح امروز دوباره به صف بپیوندد. آنها حتی یک سفر طولانیتر از ما داشتند.
مسافر سرگردان: ما در یک پایانه در کنار تعدادی از واگنهای دیگر پارک کردهایم، به ما گفته میشود، ما در صف ۴۸ هستیم تا سوار کشتی شویم. کشتیهای فعلی حرکت نمیکنند، زیرا آنقدر ازدحام در منطقه وجود دارد که نمیتوانند مردم را به خود پایانه ببرند. کارکنان اینجا بسیار مهربان و مفید هستند. اما چیزی که آنها به ما میگویند این است که واقعاً کمبود کارکنان مرزی فرانسه وجود دارد که تلاش میکنند مردم را چک و وارد پایانه کنند.
مدیر اجرایی بندر دوور: ما اواخر شب گذشته تصمیم گرفتیم که تلاش کنیم بر تخلیه بندر و همچنین بر مردمی که در صف ایستاده بودند تمرکز کنیم؛ و سپس این بدان معنا بود که ما از آنها خواستیم که بروند و در مکانهای داخلی پارک کنند و به محض اینکه فضای بندر آزاد شد، شروع به تماس با آنها کردیم. جایی که الان ایستادهایم داخل بندر است، بین یک تا دو ساعت طول میکشد تا یک نفر از آن عبور کند. ما نمیدانیم در کجای شبکه ممکن است باشند.
مدیر اجرایی بندر دوور: بنابراین ما برنامه ریزی برای تعطیلات را سه یا چهار ماه پیش با مشارکت همه شرکای خود در بندر، مانند اپراتورهای کشتی و نیروهای مرزی شروع کردیم؛ و پلیس مرزی (پلیس ملی فرانسه مسئول کنترل مرزها در برخی از گذرگاههای مرزی) و همچنین در سراسر کنت؛ و چیزی که ما روی آن کار کرده بودیم حدود ۳۴۰ اتوبوس برای دیروز بود. ما حدود ۱۵ درصد بیشتر مسافر دریافت کردیم. زمانی که ما این کار را انجام دادیم، همه آن اطلاعات را نیز در اختیار اپراتورهای مقامات مرزی قرار دادیم تا بتوانند منابع مناسب را تامین کنند. نیروهای پلیس مرزی واقعاً دیروز منابع مناسبی را دریافت کردند. فقط بیشتر از آنچه پیشبینی میکردیم طول کشید تا آنها را عبور دهیم. امروز آنها با افسران بیشتری آمده اند تا سعی کنند به ما کمک کنند و همه آنها را در سریعترین زمان ممکن حرکت دهند.