پخش زنده
امروز: -
بزرگترین پژوهشکده مستقل پژوهشهای اجتماعی در انگلیس اعلام کرد میزان رضایت مردم در این کشور از نظام بهداشت و درمان از ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۲۹ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بزرگترین پژوهشکده مستقل پژوهشهای اجتماعی در انگلیس اعلام کرد میزان رضایت مردم در این کشور از نظام بهداشت و درمان انگلیس، از ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۰ سال گذشته به ۲۹ درصد رسیده است که پایینترین میزان در ۴۰ سال اخیر نیز محسوب میشود.
براساس گزارش "مرکز ملی پژوهش اجتماعی" (National Centre for Social Research) در انگلیس، زمان طولانی انتظار بیماران، کمبود نیروی انسانی و نبود بودجه لازم موجب شده است میزان رضایت مردم این کشور از سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، به ۲۹ درصد برسد.
بر اساس این گزارش در مقایسه با دو سال پیش، اکنون نارضایتی از خدمات دولتی بهداشت و درمان در انگلیس به ۵۱ درصد رسیده است که افزایش دو برابری نارضایتیها را نشان میدهد. در این گزارش آمده است میزان نارضایتی مردم انگلیس از خدمات پزشکان خانواده ۴۲ درصد، دندانپزشکی ۴۲ درصد و خدمات اورژانس ۴۰ درصد است.
به نوشته روزنامه گاردین، احزاب مخالف دولت حاکم محافظه کار در انگلیس میگویند از زمان روی کار آمدن این حزب در سال ۲۰۱۰، بودجه بخش بهداشت و درمان، متناسب با نیازها افزایش نیافته است.
به نوشته گاردین، اکنون حدود ۹ میلیون بیمار در انگلیس، در صفهای طولانی، در این کشور منتظر آغاز درمانند.
اعلام شد در نظرسنجی"مرکز ملی پژوهش اجتماعی" از ۳ هزار و ۳۶۲ نفر در انگلیس معلوم شد از سال ۲۰۲۰، میزان رضایت مردم از سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، به سرعت سقوط کرد به گونهای که از ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۰، به ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۲۹ درصد در سال گذشته کاهش یافت.