پخش زنده
امروز: -
۶ هزار تخلف در بازرسیهای نوروزی در کلانشهر مشهد ثبت شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد گفت: در طرح ویژه نوروزی از ۱۳ اسفند۱۴۰۱، ۴۳ هزار بازرسی در مشهد انجام و در این بازدیدها ۶ هزار تخلف ثبت شده است.
محسن داوری در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی در بازار رضا (ع) مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ١۴ دستگاه نظارتی با ۶٠٠ نفر بازرس و ٧٠٠ نفر نیروی بسیج اصناف در چهار پایگاه اطراف حرم مطهر به صورت ٢۴ ساعته بازار را رصد و به شکایات مردم رسیدگی می کنند.
وی گفت: در این بازرسی ها محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیرات پرونده بررسی و اگر اجحافی در حق زائر شده باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود.
فرماندار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی گفت: یکی از اقدامات ویژه برای رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠ واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠ قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی زوار را به دنبال داشته است.
داوری افزود: با ساماندهی حوزه اقامت امسال و خدمت رسانی در عرصه اقامتگاههای موقت و اضطراری همه زائران میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی گفت:در همه مکانهای اقامتگاهی و واحدهای تردد زائران شرایط تامین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
افزایش میزان رضایتمندی زائران نوروزی مشهد الرضا در نوروز ۱۴۰۲
معاون استاندار با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ بازرس، بازار و خدمات ارائه شده به زائران را رصد میکنند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی در کالاها و نیازهای زائران وجود ندارد بنابراین رضایتمندی زائران بیشتر از سال گذشته است.
داوری افزود: انسجام در تامین، توزیع و نظارت بر بازار و خدمات بخشی و همچنین بازرسیها بهصورت گروههای مشترک، نقطه قوت امسال در ارائه خدمات است که موجب کاهش چالشها در حوزه اصناف هم شده است.
وی گفت: تامین نیاز بازار و نظارت شبکه توزیع و توزیع بههنگام و به میزان لازم رضایتمندی زائران را در پی داشته است.
کمترین نارضایتی زائران در مشهد مربوط به حوزه اقامت است
فرماندار مشهد افزود: حوزه اقامت امسال با ورود و ساماندهی و نظارت تشکلهای اقامتی و میراثفرهنگی و گردشگری اکنون جزو حوزههایی است که کمترین نارضایتی وجود دارد.
داوری افزود: سامانه راهنمایی زائران با هدف دریافت شکایات زائران و افزایش رضایت آنان با شماره تلفن ۳۷۰۴۵-۰۵۱ راهاندازی و به تسهیل خدمترسانی به زائران کمک کرده است.