پخش زنده
امروز: -
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ نانواییها و گرانفروشی بیشترین شکایتهای مردمی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ را دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، امیر رضا رجبی در بازدید معاون صنایع عمومی وزارت صمت از محل سامانه پاسخگویی یکپارچه و پایش خدمت (۱۲۴) در مشهد افزود: با تغییر رویکرد صورت گرفته، سامانه ۱۲۴ نه تنها به درخواستها و شکایتهای مردمی در ارتباط با مسائل صنفی بلکه به همه موضوعهای حوزه کسب و کار رسیدگی میکند، بر این اساس سامانه ۱۲۴ که به سه صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی فعال است.
وی گفت: سامانه ۱۲۴ به مرکز یکپارچه صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده و واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و صنفی و صاحبان کسب و کار میتوانند مساله یا شکایت خود را بیان کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی با مشارکت مردم در طول سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ هزار گزارش به سامانه ۱۲۴ رسیده است که از این تعداد ۲۵۰۰ گزارش مورد بصورت کتبی، تعداد ۳۵۰۰ مورد حضوری و مابقی تلفنی بوده است.
رجبی گفت: با این حال در سال ۱۴۰۱ عمده شکایتهای مردمی در سامانه ۱۲۴ مربوط به کد یک سامانه یعنی مسائل صنفی مربوط به کالاهای اساسی با اولویت نان، میوه، رستوران و خودرو است و در میان کدهای تخلف نیز گرانفروشی و کم فروشی بیشترین میزان ثبت شکایت را داشته که منجر به کشف ۶ هزار تخلف شده است.
وی افزود گفت: پس از ثبت تماسها، شکایات و درخواستها به صورت الکترونیکی و بلافاصله در اختیار بازرسان قرار میگیرد تا در فرآیند بررسی قرار گیرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مجاورین و زائرین محترم میتوانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، انبارها و. را از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ (در طول شبانه روز ازساعت ۹ صبح الی ۲۲ و پاسخگویی اپراتور و از ساعت ۲۰ به بعد از طریق پیامگیر تلفن) و یا با حضور در پایگاههای بازرسی سطح شهر بصورت حضوری و کتبی اعلام نمایند تا بازرسین سریعاً پیگیری و اقدام نمایند.