رسیدگی فوری به شکایات شهروندان
پیگیری شکایات بهداشت محیط با سامانه تلفنی۱۹۰
مدیرگروه سلامت محیط و کار استان مرکزی از ثبت ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط از طریق سامانه تلفنی۱۹۰ خبر داد.

به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط امسال از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در استان، ثبت و پیگیری شد.
آن طور که حسن مهرعلی میگوید: این سامانه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر است و زیر نظر سازمان بازرسی فعالیت میکند. پارسال نیز یک هزار و ۱۴۸ مورد شکایت بهداشت محیط ثبت و مورد پیگیری قرار گرفت.
به گفته مهرعلی سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانهروزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات هماستانیها در زمینه مشکلات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی است.
- شکایات مربوط به اماکن عمومی مانند هتلها، مسافرخانهها، آرایشگاهها، مساجد، مدارس و سایر اماکن عمومی نیز توسط این سامانه قابل پیگیری است.