پخش زنده
امروز: -
جلد چهارم کتاب ارتباطات و آگاهی رسانهها و شکوفایی ملی به قلم محمد حسن زورق چاپ و منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این کتاب در چهار بخش و شش فصل و تنظیم و تالیف شده است. بخش اول این کتاب به شکوفایی ملی و قوتها و فرصت ها، بخش دوم به شکوفایی ملی و ضعفها و تهدیدهای ایران، بخش سوم ضرورتهایی اساسی برای شکوفایی ملی مطرح و در بخش چهارم به دلایل ناکارآمدی رسانهها در شکوفایی ملی پرداخته شده است.
فصل اول این کتاب به چیستی و چرایی شکوفایی و تعریف توسعه و توسعه در غرب و ضرورت تاریخی و جهانی شکوفایی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. فصل دوم به کارکردهای رسانهها در شکوفایی ملی از جمله به کارکرد رسانهها در عرصه اندیشه ورزی اجتماعی ، مسیرهای اطلاع رسانی در مقیاس ملی، رسانهها و چرخههای شکوفایی پرداخته است. فصل سوم به کارکردهای ویژه رسانهها مطرح شده اند و از این رهگذر مباحثی درباره مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ روانی مطرح شده اند. فصل چهارم درباره رسانهها و آزادی بحث شده و به تعریف آزادی، غرب و آزادی، دشمنان آزادی و رسانهها و آزادی بحث شده است. فصل پنجم به مسئله نقش رسانهها در ثبات متحرک جامعه پرداخته شده و ملاحظات کلی در ثبات و پویایی اجتماعی، رسانهها و ثبات در جامعه، رسانهها و تحرک در جامعه و ثبات، تحرک و نفوذ مطرح شده است و در فصل ششم فرصتها، قوتها، تهدیدات و ضعفها و تهدیدهای ایران مطرح شده است.
کتاب ارتباطات و آگاهی رسانهها و شکوفایی ملی در پانصد نسخه در انتشارات سروش منتشر شد.