پخش زنده
امروز: -
معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی گفت: این پارک بر اساس رسالت و وظایف ذاتی که دارد، حمایتهایی از استارتاپها و شرکتهای نوپا به عمل آورده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ابراهیم نبیونی در نشست صمیمی میان فعالان صنعت بازی سازی و پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: استقرار در مجموعه پارک، برگزاری برنامههای مختلف، برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی و معافیتهای مالیاتی از جمله فعالیتهایی است که پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی در جهت حمایت از شرکتها و استارتاپها انجام داده است. همچنین تسهیلات و خدماتی مختلف نیز با همکاری صندوق ها، بانکها به شرکتها و استارتاپها میدهیم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار شعبه در خراسان رضوی، فارس، زنجان و منطقه آزاد کیش داریم.۳ برنامه با مجموعه شرکتهای خودمان تعریف کرده ایم که نمایشگاه هایشان را سال ۱۴۰۲ برگزار کنند.
نبیونی اظهارداشت: اکنون تولید ۲۳۰ شرکت در حوزه تولید محتوای آموزشی کودکان داریم که میخواهیم مجموعه شرکت هایمان را گسترش دهیم و نمایشگاههایی برای آنها در اردیبهشت برگزار کنیم.
معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی یادآورشد: خوشبختانه ما با بنیاد عملی اکو_ که اکنون در پاکستان مستقر است_ وارد مذاکره شده ایم و تفاهم نامههایی نیز با آنها منعقد کرده ایم و امیدواریم پس از تعطیلات عید، جلسات مشترکی با سفرای کشورهای اکو داشته باشیم تا نمایشگاههای مختلفی با این کشورها برگزار کنیم و فعالیتهای مشترکی نیز با آنها انجام دهیم. شاید این نوع فعالیتها به مجموعه صنعت گیم کمک شایانی کند و بتوانیم با همکاری یکدیگر نمایشگاههای مشترک و تخصصی برگزار کنیم. همچنین صنعت گیم میتواند تحت حمایت پارک و مجموعههای دیگر قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت مدریک نیز در این نشست گفت: اتفاقهای چند ماه اخیر در سطوح مختلف و متعدد تاثیر زیادی به روی کسب و کارها برجای گذاشته است. حتی در همین شرایط بحران اقتصادی جامعه، وجود محدودیت اینترنت، نوسانات نرخ ارز و تعدیل نیروهای کار باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم.
به فر افزود: ایام شیوع کرونا به همه کسب و کارها دورکاری را آموزش داد. شاید در چند سال آینده در سطح گسترده شاهد این اتفاق میبودیم، اما این رویداد از بعدی دیگر برای ما یک فرصت بود.
وی تصریح کرد: گاهی اوقات با روی دادن هر اتفاقی با ترس تصمیمی را اتخاذ میکنیم. اکنون باید تصمیم بگیریم بازار خارجی را جدی بگیریم. ورود به بازار خارجی تنها راه حفظ صنعت بازی سازی است. این صنعت دارای دو لوپ منفی و مثبت است. اگر این صنعت به روی لوپ منفی بیفتد، از بین میرود. کوچکتر میشود. همچنین توجیه ورود به این صنعت، تعداد نیروها، درآمدزایی و موفقیت محصول کمتر میشود. برعکس اگر به روی لوپ مثبت باشد، درآمدزایی و میزان جذاب این صنعت بیشتر میشود.
وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما باید بازار خارجی و بین المللی باشد. در بازار خارجی دیگر رقابت داخلی معنایی ندارد. در بازار بین المللی رقبای ما جدیتر هستند بنابراین ما به کمک هم احتیاج داریم.
مدیرعامل شرکت پاییزان نیز در این نشست گفت: شاید این روزها در شرایط اقتصادی حرف از امیدواری زدن برای کارآفرینان حوزه بازی سازی سخت و دشوار باشد.
زهتابی افزود: اکنون جامعه به این سمت پیش رفته است که باید موفق یا خوب باشیم. راه دیگری وجود ندارد. این ویروس به جان ما بازی سازان نیز افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: بازی سازان موفقی در ایران وجود دارند که از راه درست کسب درآمد میکنند. داستان این افراد کم گفته شده است. داستان موفقیت این افراد را باید دیگر بازی سازان نیز بدانند و به عنوان الگو به آنها معرفی شود. نمونه بارز آن بازی آقای فصیحی است که در سطح جهانی به موفقیت دست پیدا کرده است. اگر یک نفر توانسته است به این موفقیت دست پیدا کند ما نیز میتوانیم به آن موفقیت دست پیدا کنیم.
زهتابی اظهارداشت: جامعه امروز ما نیاز به ریز اجتماعاتی دارد. طبقه متوسط است که جامعه را قدرت میبخشد. اگر درآمد جامعه ناشی از منابع طبیعی و ملک باشد کارفرمایان میتوانند به کارگران و کارمندان زور بگویند، اما اگر درآمد یک جامعه منابع انسانی باشد هیچ کسی نمیتواند به آنها ظلمی روا کند.