پخش زنده
امروز: -
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی برای تمامی اوراق مالیاتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل امور مالیاتی استان درخصوص طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی با هدف توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامههای سازمان در زمینه بهینه کردن فرایندهای خدماتی، کاهش هزینه تردد مؤدیان مالیاتی و صرفه جویی در وقت، آگاهی سریع از جریان رسیدگی پروندههای مالیاتی و مالیات متعلقه و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، عدم نیاز به بایگانی کاغذی اوراق، ایجاد امکان صدور گواهیهای مالیاتی در اسرع وقت، ثبت اعتراض به اوراق مالیاتی به صورت یک سامانه جامع و کاربردی، اجرایی شده است.
کریمدادی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مراحل در مطالبه مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است افزود: از آنجا که بر اساس قوانین مالیاتی، تاریخ ابلاغ این اوراق به مؤدی مبنای مهمی برای تعیین مهلت انجام تکالیف قانونی است، انجام صحیح آن نیز نقش عمدهای در حفظ حقوق مؤدیان دارد.
وی گفت: بر اساس ماده ۲۰۳ قانون مالیاتهای مستقیم، ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص است که در این شیوه گاهی به دلیل عدم حضور مؤدی در محل کار، موجب بروز مشکلاتی برای مؤدیان و سازمان امور مالیاتی کشور میشود، ولی اکنون مؤدیان مالیاتی بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاهترین زمان ممکن قادر به مشاهده اوراق مالیاتی خود هستند.
مدیرکل امور مالیاتی استان درخصوص نحوه استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک گفت: مؤدیان مالیاتی برای استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی باید با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را انتخاب و تأیید کنند.
کریمدادی افزود: پس از این مرحله، به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.
وی گفت: بیش از ۹۹ درصد مؤدیان مالیاتی استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کرده اند و تاکنون ۴۳ درصد از مؤدیان استان نسبت به رؤیت اوراق مالیاتی خود به صورت الکترونیک اقدام کرده که نسبت به آمار کشوری در این زمینه رتبه مطلوبی نداریم.
مدیرکل امور مالیاتی گفت: همچنین مؤدیان مالیاتی در صورت هرگونه سوال و ابهام و نیاز به برگزاری دورههای آموزشی به منظور استفاده مناسب و حداکثری از امکانات و خدمات کاملاً الکترونیک و رایگان سازمان امور مالیاتی کشور، میتوانند به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه و یا با شماره ارتباط مردمی و پاسخگویی تلفنی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.