پخش زنده
امروز: -
رئیس هیئت مدیره ایران خودرو اعلام کرد: آنچه در زمینه انتصابات جدید اتفاق افتاد، تنها حاصل ساز و کار قوانین بوده و موضوع دیگری در این باره مطرح نیست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایران خودرو؛ آقای محمدرضا فیض بخش در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: تغییر مدیرعامل این مجموعه نیز براساس روندهای قانونی برگزاری مجمع بوده و طرح هرگونه موضوعات و شایعات درخصوص علت این جابه جایی کاملا بی اساس است.
وی با اشاره به اینکه درطی روزهای گذشته اخبار گوناگونی درباره تغییرات در هیئت مدیره ایران خودرو مطرح شده است، تصریح کرد: اگر اشخاص بنا بر ظن خود مورد یا نکتهای را بیان کنند، عهده دار مسوولیت شرعی، اخلاقی و قانونی آن بوده و باید پاسخ گو باشند.
وی تصریح کرد: به عنوان امین هیئت مدیره تاکید میکنم در ساز و کاری بسیار شفاف این تغییرات صورت گرفته و جای هیچ گونه تامل و تردید وجود ندارد.
فیض بخش افزود: در این چارچوب، هیئت مدیره جدید انتخاب شده است و آقایان عظیمی، شیخ زاده و ایمانی جایگزین آقایان خطیبی، پیرمحمدی و داداشی شدند.
وی با بیان این که حسب قوانین تجارت و حاکمیت شرکتی، عمر دوساله مجموعه هیئت مدیره ایران خودرو در ماه گذشته به پایان رسید و مجمع عمومی فوق العاده برای انتخاب اعضای جدید برگزار شد، گفت: بر این اساس، شخصیتهای حقوقی عضو هیات مدیره ایران خودرو به وسیله سهام داران تعیین شدند و در نتیجه، اعضای حقیقی نمایندگان صاحب سهم حقوقی هیات مدیره باید مسوولیت خود را آغاز کنند. فیض بخش ضمن قدردانی از تلاشهای ۱۳ ماهه دکتر مهدی خطیبی، تاکید کرد: آن چه در زمینه انتصابات جدید اتفاق افتاد، تنها حاصل ساز و کار قوانین بوده و موضوع دیگری در این باره مطرح نیست.
به گفته وی، دکتر خطیبی در ۱۳ ماهه گذشته تلاشهای بسیاری کرده و دستاوردهای بسیاری نیز در این مدت کسب کرده است.
وی با اشاره به این که عظیمی سالها است که در بخشهای مختلف خودروسازی خدمت کرده است، خاطرنشان کرد: آخرین مسئولیت ایشان در ریاست هیات مدیره سایپا بوده که در آن خودروساز سالها خدمت کرده و راهبردهای لازم را پشتیبانی میکرده است.
رئیس هیئت مدیره ایران خودرو با اشاره به این که ایران خودرو نقش آفرین بزرگی در صنعت کشور و یکی از مهمترین مجموعههای صنعتی کشور است، گفت: توجه ویژهای که همه دستگاهها نسبت به ایران خودرو دارند از جمله بخشهای تبلیغاتی، رسانه ای، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، پولی، مالی و... گویای این مسئله است.