پخش زنده
امروز: -
معاون دادگستری استان قزوین، گفت: سامانه اینترنتی سامع در استان راه اندازی شده و شهروندان میتوانند درخواستهای خود را در حوزه های «اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست ملاقات حضوری و انتقاد به رفتار و عملکرد» ثبت کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عمران تقوی همت آبادی گفت: تمرکز بر شکایات و درخواستهای مردمی، تحت نظر واحد ارتباطات مردمی به منظور پاسخگویی سریع، به موقع و جلوگیری از بلاتکلیفی مراجعان، با جدیت در دستور کار قرار دارد و تاکنون هزار و ۲۰۰ فقره درخواست و شکایت از سوی مراجعان ثبت شده و در دست بررسی است.
معاون نظارت و ارزشیابی قضات، حقوق شهروندی و ارتباطات مردمی دادگستری استان قزوین افزود: در دهه فجر امسال هم سامانه سامع به صورت عمومی در استان قزوین راه اندازی شد و شهروندان میتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.same.eadl.ir درخواستهای خود را در حوزه «اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست ملاقات حضوری، انتقاد به رفتار و عملکرد و...» ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین اعلام کرد: کارگروه نظارت بر پروندههای خاص نیز در دادگستری استان تشکیل و نشستهای این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شد و در همین راستا ۲۳ فقره از پروندههای خاص و مهم مراجع قضایی استان مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت.
همت آبادی افزود: ۱۴۴ فقره شکایت از سوی دادسرای انتظامی قضات ارسال شد، که از این تعداد گزارش ۱۰۰ فقره تهیه و ارسال و تصمیمات لازم درخصوص آنها از سوی دادسرای انتظامی قضات اتخاد خواهد شد.