پخش زنده
امروز: -
با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، برای نخستین بار دوره کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی با نگاه به بازاریابی در بستر فناوریهای نوین در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه گفت: گسترش و پیشرفت روزافزون فناوری به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کارها را تغییر داده است. رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی، چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است که اجرای بهینه آنها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگیهای مدنظر است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد اینگونه رشتهها در قالب نظام آموزشهای علمی کاربردی خاطر نشان کرد: دانش آموختگان این رشته، مهارتها و توانمندیهایی، چون بازاریابی ویدئویی، بهینه سازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب میکنند.
جمالزاده تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته میتوانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کارهای دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی دادههای کسب و کار را احراز کنند.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: این دوره، جزء رشتههای پر تقاضا است و تمام محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.