پخش زنده
امروز: -
در ۱۰ ماهه اول امسال ۳۵۹ گزارش نارضایتی از خدمات عرضهکنندگان خودرو تولید داخل به اداره کل صمت خراسان رضوی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس تبصره یک ماده ۶۳ اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضهکنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است که اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان خراسان رضوی به عنوان معین منطقهای برای استانهای گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی تعیین شد.
بیاتی قله زو افزود: هیات حل اختلاف خودرویی به پروندههای ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت رسیدگی میکند و ترکیب اعضای این هیات شامل کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضهکننده خودرو اعضای سه نفره این هیات هستند و مسئولیت آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است؛ و این هیات براساس شیوهنامه ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگیهای لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی انجام میدهد.
وی گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال تعداد ۳۵۹ گزارش نارضایتی از خدمات عرضهکنندگان خودرو به اداره کل صمت خراسان رضوی رسیده است و از مجموع گزارشات رسیده تعداد ۳۴۱ گزارش مورد رسیدگی قرار گرفته ودر ۳۲۱ مورد رضایت شاکیان از سوی خودرو سازان داخلی و شرکتهای وارد کننده خودرو جلب و ۱۸ پرونده در هیات، رای صادر شده و در حال اجراست و تعداد ۱۹ پرونده در نوبت رسیدگی است.
معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت ۱۰ روز اجرایی میشود و در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها ۲۰ روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند.
بیاتی قله زو گفت: این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.