پخش زنده
امروز: -
یک شرکت خودروسازی سوئدی اعلام کرد که قصد تولید نخستین مدل کمربند ایمنی الکترونیکی را داشته و نرم افزار نسل بعدی این خودروساز، کمربند ایمنی دیجیتال سه نقطهای با هدف تولید محصولات جدید و نوآوریهای ایمنی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،مدیر عامل شرکت خودروسازی«ولوو» در ماه مارس سال گذشته جایگزین هاکان ساموئلسون شد. از این تاریخ این شرکت با تغییراتی جدی در سیاستهای کلان خود مواجه شده و اعلام کرد، میخواهد مدل EX۹۰ یعنی پرچمدار جدید ولوو و اولین خودروی الکتریکی سفارشی را تبدیل به نمونهای پیشرو در جهان کرده و رهبری فناوری صنعت خودرو را بر عهده بگیرد.
پیش بینی میشود تا ۲۰۲۵ حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه از این خودروی شاسی بلند گران قیمت ساخته شود که یان شرکت آن را خودرویی نرم افزار محور توصیف میکند.
به لطف طیف وسیعی از سنسورها و فناوری پیشرفته، از جمله اولین سیستم لیدار که به صورت استاندارد در یک خودروی تولیدی نصب شده است، ادعا میشود که EX۹۰ در نهایت قادر به رانندگی بدون نظارت انسان است.
به گفته روآن، EX۹۰ نشان میدهد:چگونه ولوو با سرکای خود همکاری میکند، اما در عین حال توسعه فناوریهای کلیدی خود را حفظ میکند.
وی در ادامه توضیحاتش گفت: شرکتهای خودروسازی شروع به درک نسل بعدی سیلیکون و اهمیت آن در طراحی کرده اند. ما تیمی متشکل از ۷۰۰ نفر داریم که نرم افزارهای ترکیب حسگر و ادراک را تولید میکنند.
در موارد دیگر، ولوو این نیازهای خود را برون سپاری کرده، اما تلاش میکند ساخت بخشهای کلیدی را شخصا بر عهده داشته باشد. یکی از این فناوریهای آینده، ساخت نخستین مدل کمربند ایمنی الکترونیکی خواهد بود.
کلید این امر پلتفرمهای نسل بعدی EV خواهند بودکه نسخه EX۹۰ پرچمدار ان محسوب شده و از معماری جدید SPA۲ استفاده میکند، در حالی که یک کراس اوور کامپکت به نام EX۳۰ که ولوو سال آینده معرفی خواهد کرد، احتمالاً روی پلت فرم SEA برای خودروهای کوچکتر قرار خواهد گرفت.