پخش زنده
امروز: -
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همکاری دستگاههای اجرایی و نهادها را با نظام تعلیم و تربیت خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست شورای آموزش و پرورش قطب شهید برونسی در تربت حیدریه گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد در کلاسهای درس ۳۵ نفره میسر نیست و میطلبد همه دستگاههای اجرایی و نهادها بخصوص شهرداری با کمک خیران در حوزه سخت افزاری و اضافه کردن کلاسهای درسی به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.
سبد امیر شوشتری افزود: باید همه ظرفیتها اعم از خیرین و دستگاههای اجرایی بخصوص در مناطق کم برخوردار پای کار بیایند تا به تعداد و فضای کلاسهای درسی افزوده شود، زیرا کلاسهای درسی باید به تعدادی محصل داشته باشد که معلم بتواند روحیات دانش آموز را بشناسد و با تعامل و ارتباطی که برقرار میکند، محاسن و نواقص را ارزیابی و در رفع آن تلاش کند.
وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش با توجه به فقر منابع مالی در حوزه فرهنگیان و تامین سرانه مدارس، سیاست این است که درآمدزاییها برای حداقل نیازها احیا شود از این رو ظرفیتهای زیادی اعم از زمینهای حواشی و اصلی برای تجاری سازی داریم که میتوان بخشی از منابع را تامین کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر همین اساس در مشهد مصوب شده است پنج درصد کل فضاهای آموزشی با کمک مسکن و شهرسازی و شورای شهر تغییر کاربری و تجاری سازی شود و در شهرستانها هم باید این کار انجام شود.
شوشتری افزود: به یقین هر چه به سمت مسایل سخت افزاری و زیر ساختها برویم در حوزه نرم افزاری و آموزش و بخصوص تربیت و فرهنگ یقینا کم میاوریم، از این رو برای دستگاه تعلیم و تربیت نیاز است که همه دستگاهها بخصوص شهرداری پای کار باشند.
وی همچنین با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات دانش آموزان گفت: مسایل حدود پنج تا شش هزار دانش آموز مدارس ملتهب و مسأله دار در اوج اغتشاشات با تریبون آزاد و شیوههای متفاوت فرهنگی و سنجشی در اردوی ۲۴ ساعته، احصا شد و مورد استقبال دانش آموزان نیز قرار گرفت.
حجت صالحی، معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه نیز در این نشست کمبود فضای آموزشی و اردوگاهی بخصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار را مهمترین چالش در این منطقه عنوان کرد.