پخش زنده
امروز: -
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره ظرفیت مازندران در کارهای جهادی گفت: مازندرانیها در بحرانهای مختلف کشور حضور امدادی و حامیانه جدی دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، حمیدرضا خانمحمدی در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، گفت: نگاه جهادی یعنی همان نگاهی که حاج قاسم داشت و در جایگاهی نظامی، گفتمانی انقلابی و اجتماعی را شکل داد که از گروه های مختلف و حتی در سایر کشورها پیرو او شدند.
سرپرست نوسازی مدارس اظهارکرد: در دولت مردمی برای تسریع کارهای آموزشی سه قرارگاه تشکیل داده شد که یکی از آنها قرارگاه جهادی است. تشکیل این قرارگاه برای تغییر رویکردها و گفتمانهاست. اگر این گفتمان در ساختار آموزشی ما از راس وزارتخانه تا مدرسه تغییر کند همه مسائل ما ناخودآگاه حل میشود.
خانمحمدی افزود: اگر نگاه جهادی در آموزش و پرورش نهادینه شود به مرور کسانی برای معلم شدن وارد عرصه میشوند که عاشق کار جهادی باشند. بر همین اساس تغییر نگاه در این حوزه امری ضروری است.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه باید مردمیسازی در اولویت کارها قرار بگیرد، اظهار کرد: قرارگاه عملکرد روتین ندارد، بلکه کارش حل مسائل است. باید در مسیری پیش رود که عدالت آموزشی را محقق کند. عدالت یعنی توجه به ویژگیها و تفاوتها. باید نظام مسائل کارهای قرارگاه تهیه و تدوین شود. وقتی مساله معلوم باشد، حل آن آسانتر است.
خانمحمدی درباره ظرفیت مازندران در کارهای جهادی اظهار کرد: مازندران مهد لشکر خطشکن ۲۵ کربلاست. مازندرانیها در بحرانهای مختلف کشور حضور امدادی و حامیانه جدی دارند. این یک ظرفیت مهم برای مازندران در حوزه فعالیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی است.
سرپرست نوسازی مدارس افزود: آمارها نشان میدهد که قرارگاه تاکنون در مازندران عملکرد مناسبی داشت. امروز در دوازدهمین جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خوشبختانه یکی از بهترین گزارش عملکردهای قرارگاه را دیدم که امیدواریم این روند در مازندران مستمر باشد تا الگویی برای سایر استانها شود.
خان محمدی با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاههای اجرایی با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای مرتبط باید سهمی از کار قرارگاه را به عهده بگیرند و بخشی از کار را پیش ببرند. لازم است که نظام مسائل شناسایی و کار به صورت دستهبندی و با اولویتهای مختلف پیش برود.
سرپرست نوسازی مدارس به وجود ظرفیتهای صنایع برای کمک به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: در برخی استانها صنعتگرانی وجود دارند که میگویند حاضرند کنار کارخانهشان هنرستان راهاندازی کنند یا تجهیزات در اختیار هنرستانها قرار دهند. باید از این ظرفیت بهره گرفت. شکوفا کردن این ظرفیتسازی فراتر از ساختار اداری است که توسط قرارگاه باید انجام شود.
خان محمدی افزود: همه ارکان جامعه به نوعی با آموزش و پرورش متصل است. با استفاده از این ظرفیت باید همه دستگاهها را برای تحقق اهداف مدنظر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پای کار آورد.
وی به آغاز اجرای طرح مولدسازی داراییهای دولت توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مولدسازی داراییهای دولت به ما کمک میکند که سرعت اجرای طرحها افزایش یابد. این نیز یک اقدام جهادی است که به منتفع شدن جامعه از املاک و داراییهای غیرمولد دولت میانجامد. تحقق این هدف یک عزم همگانی نیاز دارد. امیدواریم که مازندران با توجه به ظرفیتهای مناسبی که در اقدامات جهادی دارد در این زمینه نیز پیشگام باشد و به الگویی برای استانهای دیگر تبدیل شود.
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای انجام سفری دو روزه و برگزاری نشستهایی پیرامون توسعه زیرساختهای آموزشی استان و بازدید از چند طرح در حال اجرا در شهرستانهای ساری، بابل و آمل به مازندران سفر کرد.