پخش زنده
امروز: -
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اتمام مرمت دیوار صوتی اتوبان صدر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا شیخ بهایی در بازدید از اصلاح هندسی نقاط پرخطر در محدوده بزرگراه چمران گفت: اصلاح هندسی در بحث روانی و ایمنی ترافیک تأثیر بسیاری دارد و بر این اساس دو مورد اصلاح هندسی در محدوده بزرگراه چمران تقاطع گیشا صورت گرفته است.
معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در گذشته اتوبوسها در کنار بزرگراه چمران میایستادند با پیاده شدن و عبور مردم، تصادف رخ میداد که برای جلوگیری از این اتفاق، گذرگاهی در این مسیر احداث شده تا یک مسیر مجزا برای عبور اتوبوسهای خط ویژه ایجاد شود و مسافر پس از پیاده شدن به صورت مستقیم داخل بزرگراه نباشد.
محمدرضا شیخ بهایی، درباره بهبود مسیرهای اتوبوس ویژه هم گفت: این اقدام با اولویت ایستگاهها در حال انجام است. در حال حاضر ۲۰ ایستگاه اتوبوس های تندرو در خطوط شناسایی شده و در حال بهسازی هستند و دو ایستگاه در همین محدوده بزرگراه چمران و گیشا و یک ایستگاه در باقرخان ایجاد شده است و پس از این سه نقطه، ایستگاههای خط یک بهسازی میشود.
معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در مجموع در یکسال گذشته حدود ۱۸ نقطه در شهر تهران اصلاح هندسی بزرگراهی شده است، افزود: در حال حاضر پنج نقطه در بزرگراه ها دست اصلاح هندسی است و ۴ نقطه پرخطر دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد.
محمدرضا شیخ بهایی با بیان اینکه برای نخستینبار سازمان حمل نقل و ترافیک میخواهد در احداث سرویسهای بهداشتی و نمازخانه با اولویت پایانههای پرازدحام ورود پیدا کند، افزود: هزینه مصوب برای احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، ۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این پایانهها در مناطق ۲، ۱۵ و ۷ قرار دارند.
معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سرقت دیوارههای صوتی در بزرگراهها گفت: امروز مرمت دیوارهای صوتی بزرگراه صدر به پایان میرسد و ۱۶/۵ کیلومتر طول دیوارهای صوتی بزرگراهی است که ۳۰۰ متر طول باقی مانده و تا پایان سال مرمت و تکمیل میشود.