پخش زنده
امروز: -
وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله دار و علامردشت استان فارس بر معرفی خیرین مدرسه ساز به دانش آموزان تاکید و عنوان کرد: دانش آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه آنها را الگوی خود قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار جمعی از فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله دار و علامرودشت استان فارس در سالن اجتماعات پارسیان مهر گفت: در این منطقه، ظرفیت نیروی انسانی خوبی وجود دارد و بزرگانی مانند مرحوم رستم قاسمی؛ وزیر فقید کابینه دولت سیزدهم و از ایثارگران دوران دفاع مقدس اهل این شهرستان بود. این ظرفیتهای خوب شهرستان را مرهون زحمات معلمان هستیم.
نوری افزود: مدیون تلاشهای خیرین مدرسه ساز هستیم و خیرین بسیاری در این دو شهرستان وجود دارد که باعث افتخار است.
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در نظام جمهوری اسلامی این افتخار را داریم که خیرین۵۰ درصد مدارس را میسازند. مدرسه سازی توسط خیرین نوعی کار تربیتی است و مدرسه خیرساز فضای تربیتی است و اثر تربیتی دارد.
نوری بر معرفی خیرین به دانش آموزان تاکید و عنوان کرد: دانش آموزان باید خیرین را بشناسند و عمل خداپسندانه او را الگوی خود قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش با ابلاغ سلام رییس محترم جمهور به مردم این دو شهرستان، افزود: خوشبختانه مردم ما از درون تحریمها فرصتها را ساختند، لذا فازهای مختلف مجموعههای صنعتی جنوب کشور توسط متخصصین داخلی در این دولت ساخته شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی بر ضرورت ایجاد اردوگاه ملی دانش آموزی در این منطقه کشور تاکید و عنوان کرد: رتبه بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست، بلکه قطعهای از سند تحول است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان گزینشها جدی گرفته شود تا بهترین نیروی انسانی در آموزش و پرورش جذب شوند، لذا در آینده نزدیک در نحوه گزینش دانشجو معلمان تجدید نظر میشود.
نوری ادامه داد: محتوای درسهای دانشگاه فرهنگیان باید کاربردی و در شش ساحت تربیتی باشد و در پایان دوره آموزش، دانشجو معلمان باید در آزمون جامع شرکت کنند و تسلط خود را در این حوزهها ثابت کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان جوان باید مسائل دینی را بدانند، به روز باشند، نیازهای آینده کشور و جهان را بدانند و دانش آموزان را برای آینده تربیت کند.
نوری گفت: اگر معلمی را به صورت شغل نگاه کنیم، نمیتوانیم شان آن را حفظ کنیم، اما اگر معلمی هنر شود قطعا شان معلم حفظ میشود.
وی به تلاش معلمان در دوران کرونا و باز گرداندن دانش آموزان به مدارس اشاره و عنوان کرد: معلم با کار تخصصی و تربیتی نه تنها دانش آموز و بلکه جامعه را تغییر میدهد، لذا معلم زمانی که جامعه را تغییر دهد شان و منزلتش ارتقاء مییابد.
پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش دو تن از فرهنگیان لامرد و مهر به نمایندگی از معلمان جنوب فارس در حضور وزیر سخنرانی کردند.
ارتقای معلمان به جایگاه واقعی، اجرای کامل نظام رتبه بندی، توجه بیش از پیش به دانشگاه فرهنگیان، اعمال سختی کار در فیش حقوقی به دلیل آلودگی هوای ناشی از وجود صنایع آلاینده مناطق جنوب استان فارس، توجه به معیشت فرهنگیان، کمبود نیروی انسانی، ایجاد انگیزه برای نگهداشت نیروها در پستهای اداری، احداث ساختمان پژوهشگاه، سالن اجتماعات فرهنگیان و... از مواردی بود که از سوی نمایندگان معلمان مطرح شد.
۴۰ بازدید