افزایش ۱۵ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی
عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی، در ۹ ماه گذشته، بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت که میتواند به کاهش خروج ارز از کشور کمک کند.
عضو هیئت مدیره کانون لوازم خانگی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت
خبرگزاری صداوسیما، گفت: در سالهای گذشته، صنعت لوازم خانگی کشور به حد مطلوبی توسعه یافته؛ بعد از تحریمهایی که در سال ۹۷ اتفاق افتاد، صنعت لوازم خانگی توانست نیاز کشور را بر آورده کند، اما نیاز بود همزمان با این اقدام، توسعه ساخت داخل و قطعه سازی شکل گیرد که در یکسال گذشته با رویدادهایی که برگزار شد، قطعه سازان جدیدی به این عرصه وارد شدند و توانستند بخشی از نیاز را برآورده کنند.
آقای محمد فرهادکیایی با بیان اینکه امروزه برخی محصولات لوازم خانگی تا ۱۰۰ درصد و برخی تا بیش از ۵۰ درصد داخلی سازی شده اند افزود: از مسئولان تقاضا کردیم تا در قوانینی که مصوب میکنند به توسعه عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی کمک کنند.
عضو هیئت مدیره کانون لوازم خانگی گفت: یکی از اقداماتی که در صنعت لوازم خانگی اجرایی شده، هوشمندسازی آن است که نیاز بود بسترهای آن ایجاد میشد و حالا شرکتهای دانش بنیان بستری را برای هوشمند سازی ایجاد کرده اند تا شرکتهای لوازم خانگی بر آن اساس، هوشمندسازی را انجام دهند.
فرهادکیایی گفت: در صنعت لوازم خانگی میزان صادرات سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده که بسیار عدد کوچکی است و باید بیشتر شود؛ اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته تا شرکتهای لوازم خانگی میزان صادرات را افزایش دهند.