پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور از اعلام وصول طرح اساسنامه پیشنهادی این سازمان توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با اشاره به نشستهای مستمر یک سال اخیر با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای ناظر مجلس در شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفهای و مهارتی و مطرح کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم این سازمان، گفت: در این نشستها چالشهای قانونی و مشکلات منابع درآمدی، مالی و ساختاری این سازمان مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گرفت.
آقای غلامحسین حسینی نیا، با بیان اینکه بررسی و تصویب آزمایشی طرحها و لوایح و همچنین تصویب دائمی اساسنامه سازمانها و شرکتها طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی انجام میشود، تصریح کرد: طرح «اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور» که توسط جمعی از نمایندگان محترم و با محوریت اعضاء و هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی تدوین و طراحی شده بود در ۲۶ آذر ۱۴۰۱ توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شد.
وی گفت: اصلاح ساختار سازمان آموزش فنی و حرفهای از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفهای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاههای آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصله از اجرای قانون کار آموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان و راه اندازی شورای مهارت در تمامی استانها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص از موارد موردطرح و بحث در این اساسنامه خواهد بود.
بر اساس این گزارش، ضرورت تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور و در نظر گرفتن طرح رتبه بندی مربیان، اهتمام کمیسیون آموزش بر مبنای مهارت آموزی، قانونگذاری جدید و تغییر ساختار برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور، برگزاری جلسات شورای عالی مهارت آموزی به صورت منظم، عدم موازی کاری و هماهنگی ۱۳ نهاد فعال در زمینه آموزشهای مهارتی، به روزرسانی قوانین و مقررات در زمینه مهارت آموزی برای افزایش آمار اشتغال در کشور، جبران کمبود اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به ویژه در قوانین بودجه و برنامههای توسعه پنج ساله کشور از موارد مطروحه در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزش فنی و حرفهای کشور بوده است.