افزایش سهم تولید داخل در محصولات ایرانخودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با بیان اینکه هدف ما حرکت به سمت افزایش درصد سهم تولیدات داخل در سبد محصولات و جایگزینی حداکثری آنها با محصولات مونتاژی است، گفت: امسال کمتر از سه درصد محصولات به خودروهای مونتاژی که همان خودروی هایماست، اختصاص یافته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما از ایران خودرو؛ آقای مهدی خطیبی با تاکید بر اینکه فعلا برنامهای برای واردات در دستور کار ایرانخودرو قرار ندارد، افزود: اولویت فعلی تمرکز بر توسعه محصولات است و با کمک متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان، به درجهای از خودباوری در تولید محصول و قوای محرکه دست یافتهایم که ظرفیت پاسخگویی به نیازهای کشور با سبد محصولات داخلی همکلاس با گزینههای واردات را داریم.
وی با بیان اینکه میتوان با تولیدات داخل پاسخگوی نیازهای مشتریان بود، افزود: در سال جاری برنامه ایرانخودرو، پیشبرد اهداف طرح تحول کیفیت محصولات و تمرکز بر تحقیق و توسعه و تولید محصولات به روز و جدید است.
خطیبی اضافه کرد: در سال آینده دو محصول جدیدی که قابل رقابت با خودروهای خارجی است، وارد بازار خواهد شد و میتوان گفت دارا بودن استانداردهای مصوب و کیفیت مطلوب آن تمایل مشتریان به خرید محصولات داخلی را افزایش خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری صادرات محصولات با جدیت دنبال شده، افزود: تارا و دناپلاس که هر دو محصولات داخلی و بر پایه بن سازه (پلتفرم) ملی هستند، توانستهاند توجه و بازخوردهای خوبی را در سطح بینالمللی دریافت کنند که بیانگر مقبول بودن آنها در بازارهای خارجی است.
بر اساس آمار منتشر شده، گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماهه پاییز امسال در مجموع ۱۷۰ هزار و ۸۶۸ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با تولید فصل بهار با ۱۴۶ هزار و ۹۷۳ دستگاه، رشد ۱۶ درصدی و در مقایسه با تولید فصل تابستان نیز با ۱۴۲ هزار و ۴۳۰ دستگاه خودرو، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.
این گروه صنعتی همچنین موفق شده در فصل پاییز امسال ۱۶۳ هزار و ۳۷۸ دستگاه خودرو تحویل مشتریان دهد که توانسته در مقایسه با ۱۵۰ هزار و ۷۰۸ دستگاه تحویل شده در فصل تابستان بیش از هشت درصد و نسبت به ۱۳۶ هزار و ۹۳۸ دستگاه فصل بهار بیش از ۱۹ درصد بیشتر خودرو تحویل دهد.