تقویت مزیتهای رقابتی در صادرات لوازم خانگی
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی گفت: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید مزیتهای رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ آقای محسن شکراللهی افزود: امروزه بیش از پیش نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش قطعه سازی، طراحیهای صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم.
وی در خصوص خبر اخیر مبنی بر خرید جهیزیه ایرانی با پنجاه میلیون تومان گفت: منظور از تهیه جهیزیه ۵۰ میلیونی خرید کالای اصلی بود و در واقع معطوف به سه قلم کالای یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون آن هم با تاکید بر سطح محصولات اقتصادی است.
شکراللهی افزود: یکی از موفقیتهای صنعت لوازم خانگی در کشور طی سالهای اخیر عرضه محصولات به اصطلاح اقتصادی ( اکونومی ) برای مصرف کننده است.
وی اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت در چرخه یادگیری هستیم و برنامهریزی کلان کشور باید از راهبردی ( استراتژی) جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات، حرکت کند و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر و اتخاذ رویکرد همکاریهای مشترک و ارتقای دانش فنی است.
مدیرکل دفتر صنایع لوازمخانگی در خصوص صادرات به کشورهای منطقه گفت: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید بازارسازی، نفوذ در بازارها و ثبات در بازارهای منطقه را سرلوحه قرار داده و مزیتهای رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم، به خصوص مزیتهای ایران در ارتباط با بازارهای منطقه باید ارتقا یابد.
شکرالهی تاکید کرد: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را میشناسند و محصولات با کیفیت و نام نشان های ( برندهای ) معتبر را حمایت میکنند.
وی ادامه داد: بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوارهای ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش و تشویق نام نشان های معتبر محصولات شرکتهایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه میدهند، را شناسایی کرده و با رتبه بندی فعالان صنعت و نشانهای مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.
شکرالهی افزود: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت لوازم خانگی در تولید انواع محصولات، نیازمند هم افزایی بخشهای مختلف وزارتخانه برای تامین به هنگام و مناسب مواد اولیه و البته تسهیل در تامین مالی برخی از واحدها برای توسعه خطوط جدید و ماشین آلات هستیم.