پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان صمت استان فارس گفت : در هشت ماهه امسال ۱۵ میلیون دلار ، محصول انجیر به وزن پنج هزار تن از شهرستان استهبان به جهان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری صد ا و سیما؛ آقای حمیدرضا ایزدی گفت: یکی از اولویتهای اصلی دولت جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ بحث افزایش صادرات محصولات غیرنفتی بوده و امسال شاهد افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی صادرات بودهایم؛ لذا صادرات غیرنفتی علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین انجیرستان دیم و ارگانیک جهان در شهرستان استهبان، گفت: "انجیر" یکی از محصولات برند استان و کشور در زمره تولیدات غذایی انجیر است و در هشت ماهه امسال ۱۵ میلیون دلار صادرات محصول انجیر به وزن پنج هزار تن از این شهرستان را داشتیم که نقش موثری در اقتصاد پایدار کشور و همچنین پتانسیل خوبی در جهت رشد و شکوفایی شهرستان موثر واقع بوده است.
ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ است و دارای نقش قابل توجه در اشتغال زایی است، گفت: با وجود امکانات و منابع بالقوه موجود، لزوم توجه ویژه برای ارتقای این بخش از صادرات ضروری به نظر میرسد.
رئیس سازمان صمت استان فارس همچنین با بیان اینکه دولت حلقه واسط بین صادرکنندگان و کشورهای هدف است، یادآور شد: سازمان توسعه تجارت به عنوان تسهیلگر امور مربوط به صادرات کشاورزان عمل میکند و قوانین و مقرراتی که با توجه به شرایط مختلف در جهان و کشور ایجاد و موجب اختلال در امر صادرات و واردات میشود را با برگزاری جلسات رسیدگی و مسائل و مشکلات را مرتفع میکند.
رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: عملکرد صادرات استان بر اساس واحدهای منتخب در هشت ماهه امسال به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار و از نظر وزنی معادل ۱.۴ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۳ درصد و از نظر وزنی ۳۷ درصد رشد را نشان میدهد.
ایزدی با اشاره به صدور نخستین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در شهرستان فسا، گفت: از ابتدای امسال در بخش کشاورزی ۲۴.۵ میلیون دلار رشد داشتیم.
او در ادامه با بیان اینکه استان فارس رتبه اول تولید انجیر و انار در کشور را دارد گفت: استراتژی، اهداف، سیاست و اولویت برنامه ریزی سازمان، تسهیل، حمایت از صادرکنندگان و حضور مستمر این دو محصول در بازارهای هدف صادراتی است.
ایزدی با اشاره به این محصولات استراتژیک اضافه کرد: تهیه، تولید، توزیع، حفظ، نگهداری و بسته بندی مناسب این کالاهای ارگانیک متناسب با ذائقه و سلیقه مشتریان در رقابت با بازارهای جهانی نیز در توسعه امر صادرات و ارزش افزوده از اهمیت ویژهای برخورداراست.