پخش زنده
امروز: -
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان این که جدول قواعد تخصیص سوخت به رانندگان کامیون و حمل و نقل عمومی جادهای مربوط به هشت سال پیش است بر به روز رسانی و بازنگری این قواعد تأکیدکرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تین نیوز ، آقای داریوش امانی در نشست هم اندیشی مدیران پایانههای مرزی کشور در مشهد گفت :مقرر شد شرکت نفت موضوع فواید تخصیص سوخت به ناوگان که موجب نارضایتی رانندگان کامیون شده را کار کند تا مشکل این قشر زحمتکش برطرف شود.
آقای امانی گفت :فعلا قرار شده "تنخواه سوخت" برای رانندگان این حوزه مشخص شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد تا مشکل آنها رفع شود، البته پس از انجام بررسیهای کارشناسی جدول قواعد تعیین سوخت ناوگان بازنگری شده که جدول جدید سوخت اعلام خواهد شد.
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای هم گفت : در حال حاضر تردد متوسط روزانه از ۲۵ مرز کشور به بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون رسیده است که اکنون نرخ متوسط تردد کامیون از مرزهای کشور فراتر از دوران قبل از کرونا میباشد.
آقای جواد هدایتی در نشست هم اندیشی مدیران پایانههای مرزی کشور در مشهد اضافه کرد : همچنان این ترددها در حال افزایش میباشد و آخرین آمار ثبت شده نیز در این مرزها نشان دهنده ثبت تردد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد سالانه از ۲۵ پایانه مرزی کشور است.
هدایتی بیان کرد: از ۳۲ مرز زمینی مصوب دولت، هم اکنون ۲۵ مرز فعال در کشور وجود دارد و هفت مرز نیز به صورت غیر فعال میباشد.
مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است و در این خصوص ساماندهی توقف و نوبت دهی به کامیونهای مراجعه کننده به پایانههای مرزی و طرح ایجاد حریم حفاظتی در پایانههای مرزی ارایه شده است و همچنین ساماندهی و توسعه پایانههای مرزی مهمی همچون میلک، دوغارون، باشماق، آستارا و نوردوز آغاز و اجرایی شد.
هدایتی اظهار داشت: خواب ۵۰ هزار دستگاه کامیون در مرزها سالانه ۷۰ میلیون یورو برای ما هزینه دارد که برابر با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان میباشد که معادل با ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است.
مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور افزود: این خواب به افزایش قیمت کالای صادراتی، خواب کامیون و از کارافتادگی حدود ۲.۵ ماهه ناوگان و توقف سرمایه در مرز منجر شده است.