پخش زنده
امروز: -
یک معلم آمریکایی گفت فناوری جدید به دانش آموزان آسیب رسانده و باید در کلاسهای درس محدود شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، یک معلم سابق در آمریکا در بحبوحه گمانه زنیها درباره تأثیرات هوش مصنوعی بر آموزش دانش آموزان در مصاحبهای با فاکس نیوز گفت: افزودن فناوری بیشتر به کلاسهای درس بیش از آن که به آنها کمک کند به دانش آموزان آسیب زده است.
پیتر لافین گفت: ما فناوریهای زیادی را در کلاسهای درس ارائه میکنیم تا مشکلاتی را که با آن مواجه هستیم، اصلاح کنیم و با این راه حل مشکلات بیشتری ایجاد میکنیم. در اغلب اوقات درمان بدتر از خود بیماری است.
شرکت فناوری اوپن ال OpenAI هفته گذشته از یک ربات هوش مصنوعی رونمایی کرد که با عملکردهای پیشرفته خود مانند تولید متون و مقالههای مدرسه برای همه مقاطع تحصیلی، پاسخ دادن به سؤالات تحلیلی و نوشتن جوک، شعر و حتی کدهای رایانه ای، کاربران را شگفت زده کرده است. پیش بینیها درباره پیامدهای این فناوری پیچیده در فضای اینترنتی در حال نشر است، اما مهمترین نگرانی لافین تأثیر آن بر آموزش است.
لافین که بیش از ۱۰ سال معلم زبان بوده است، گفت: من شخصا فکر میکنم باید همه ابزارهای فناوری را محدود کنیم. ما میخواهیم مطمئن باشیم که به بچهها آموزش میدهیم، نه فقط موضوع بلکه ارزشها را هم باید در نظر گرفت.
او نگران است استفاده از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف تاثیر سوء بیشتری بر سیستم آموزشی نه چندان خوب آمریکا داشته باشد.
طبق گزارش ها، تدریس از راه دور در دوره همه گیری کرونا بر آموزش دانش آموزان در سراسر آمریکا تاثیر داشته است به طوری که در سطح ملی در سال ۲۰۲۲ نمرات ریاضی بیشترین کاهش را داشته است و نمرات خواندن برای دانش آموزان کلاس چهارم و هشتم به پایینترین سطح از سال ۱۹۹۲ رسیده است.
لافین گفت: ما فناوریهای زیادی را برای آموزش ارائه کردیم تا زندگی را آسانتر کنیم. ما ۲۰ سال است که این کار را به طور پیوسته انجام میدهیم. من فکر میکنم مربیان و معلمان بهتر است از خود بپرسند، اینها چه سودی برای ما داشته است؟ آیا اکنون که برای هر دانش آموز در هر کلاس یک آی پد وجود دارد، فرزندان ما باسوادتر شده اند؟
او افزود، اگر نمیتوانیم بگوییم که نتیجه این کار مثبت بوده است، چرا باید استفاده از این فناوریها را توصیه کنیم؟