پخش زنده
امروز: -
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکننده اداره کل صمت استان بوشهر از رسیدگی به هزار و ۵۲۸ شکایت مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات در سطح بازار استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، نصرالله کشاورز افزود: از مجموع شکایتهای رسیدگی شده، حدود ۴۳۴ فقره پرونده متخلف، هزار و ۷۵ فقره پرونده غیر متخلف و تعداد ۱۹ فقره پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
کشاورز با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از حقوق مصرفکنندگان و بررسی احصا چالشهای نحوه عرضه کالا و خدمات، عنوان کرد: همه شکایات دریافتی به صورت دقیق از سوی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و اتحادیههای تخصصی استان مورد کارشناسی و رسیدگی قرار گرفته است.
به گفته وی بیشترین گزراش و شکایتهای رسیده در حوزه کالا مربوط به برخی از شرکتهای خودروساز، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان است و در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت مربوط به تعمیرگاههای خودرو، آرایشگاهها، مشاور املاک و بقیه مربوط به سایر خدمات بوده است.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: از تخلفهای گزارش شده، گرانفروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرفکنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.
وی یادآور شد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از تخلفهای اقتصادی به صورت مستمر آماده دریافت شکایتها و انتقادات مردمی است.