به گزارش
سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی سی تی وی در این بزرگراه چندین شرکت لجستیکی و صنعتی قرار دارد و کانون اصلی توسعه اقتصادی این منطقه است.
این بدان معنا است که نگهداری از این بزرگراه 16 ساله بسیار مهم است و آن را به مکان بسیار خوبی برای آزمایش برخی از راه حل های تجدید پذیر تبدیل می کند.
وانگ یوهانگ، طراح شرکت مشاوره طراحی مهندسی شهرداری چنگ چانگ شانگهای ، گفت راه حل های سبز بیش از دو سال است که در چین در پیش گرفته شده است.
وی گفت: "در سال 2020، ما آزمایش های فن آوری سبز را بر روی جاده دیگری انجام داده بودیم، اما فقط به لایه زیرین محدود می شد. امسال، ما موفقیت های بزرگی در این جاده به دست آورده ایم و مواد تجدید پذیر را در همه لایه های آن استفاده کردیم. در گذشته تعیین درصد درست مواد بازیافتی برای اضافه کردن به آسفالت یک چالش بود. قبلا ما معمولا 10 درصد مواد بازیافتی استفاده می کردیم اما این بار 15 درصد است."
کای کویهویی، مدیر پروژه توسعه جاده هونگ شانگهای گفت برای بزرگراه هانگ تانگ، از ضایعات پس از بازیابی آنها استفاده شده است.
وی گفت: "ما به طور ویژه ضایعات از بخش های حذف شده مانند پل ها را برای این پروژه بازیابی کردیم."
وانگ لیانگ، از بخش مدیریت زیرساخت مرکز مدیریت ساخت و ساز حمل و نقل منطقه فنگشیان گفت: " با توجه به این که ضایعات در حال افزایش است ما از سال 2015 به استفاده از مواد بازیافتی توجه کرده ایم. استفاده نکردن از فن آوری های تجدید پذیر به این معنا است که، برای مثال، ما سال گذشته بیش از 26 هزار تن آسفالت و بیش از 43 هزار تن سنگریزه استفاده کردیم که آنها تقریبا 35 هزار تن گاز گلخانه ای منتشر کرده اند. فن آوری های تجدید پذیر می تواند به کاهش دستکم 30 درصد از این گازها کمک کنند."
اکنون استفاده از این فن آوری در سطح وسیع تر به موضوعی برای توسعه کشور تبدیل شده است.