پخش زنده
امروز: -
مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد طبق آخرین آماری که از سامانه ۱۳۷ داریم از پل ها فعال هستند و به صورت موردی به علت فرسودگی مشکل داریم، چون اغلب این پلها بالای ۷ تا ۱۰ سال عمر دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه به زندگی سلام کن رادیو سلامت با حضور مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران به موضوع «بازگشت آسانسورهای پل های عابر پیاده» پرداخت.
مجری:خیلی جالب است که دیروز که شما راجب این موضوع صحبت کردید رئیس پلیس راهور استان اردبیل که هم اشاره ای داشتند به کشته های تصادفی شهری اینکه 60 درصد از کشته های تصادف شهری در اردبیل عابران پیاده هستند و به دنبال همین خبر ناگوار خبر از مکانیزه کردن پل های عابر پیاده دادند اما برسیم به تهران اینکه طبق آخرین خبری که من دیدم 239 پل عابر پیاده که در تهران مکانیزه شدند خاموش هستند می فرمایید که علت خاموشی این پلهای عابر پیاده چی هست؟
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران: عرض کنم که ما مجموعا 239 پل عابر پیاده مجموعا در تهران داریم و چنین آماری مبنی بر خاموشی تعداد پلها را من قبول ندارم الان زیر 5درصد به صورت موردی خاموشی داریم که شهروندان از طریق سامانه 137 می توانند اطلاع رسانی کنند آنهایی که به صورت موردی خراب هست نسبت به ترمیمشون اقدام شود.
مجری: خوب خدارو شکر که همه سالم هستند ولی در این پل ها، به ویژه های پل های مکانیزه در ساعات خاصی خاموش هست علتش چی هست؟
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران:مورد داریم که ما در تابستان به دلیل اینکه توی ساعاتی بین ساعت 1تا3 بعدازظهر به دلیل اینکه هوا خیلی گرم است و استهلاک پل های مکانیزه بالا میرود آنها را خاموش می کنند که به هر حال در ساعت های پیک تردد برای استفاده از شهروندان آماده باشد.
مجری: خوب در نظر سنجی های متعددی که از شهروندان شده است معتقدند که یکی از دلایل استفاده نکردن از پل عابر پیاده یا پله ها خیلی زیاد است حوصله بالا رفتن ندارند و یا اینکه وقتشان تلف می شود وعلاوه بر این که خیلی از این پل های عابر پیاده در سطح کشورمان مکانیزه شده شما خبر از آسانسور دار شدن پل های های عابر پیاده هم دادید البته صحبت ما برای شهر تهران است بفرمایید که از کی قرار است این اتفاق بیفتد و چه مکان هایی برای آسانسوردار شدن مد نظرتان هست.
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران:با توجه به این که به هر حال درخواست شهروندان برای مکانیزه شدن پل های عابر پیاده هر روز به مدیران شهری می رسد اما خوب به هر حال احداث پل های مکانیزه عددهای میلیاردی را به هر حل به شهرداری تهران متواتر می کند لذا به این تصمیم رسیدیم که محل هایی که دارای تردد بسیار بالا هستند بر فرض شما حساب کنید.
مجری: مثل محدوده بیمارستان ها
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران: جاهایی که خیلی پر تردد یعنی تعداد عابر پیاده اش خیلی زیاد است مثل میادین پر تردد حالا نمونه اش مثل میدان هفت تیر به هر حال حتما باید از پل مکانیزه استفاده شود اما در جاهای مثل بیمارستان ها که اینقدر حجم تردد بالا نیست ولی خوب نیاز هم هست که ما مکانیزاسیون را انجام بدهیم مقرر شد که طبق برنامه ریزی ها از آسانسور استفاده کنیم چون هزینه حدودا یک ششم تا یک هفتم پل مکانیزه می شود و نگهداشتش هم خیلی هزینه بر است.
مجری:پس در مکان های محدودی انجام خواهد شد ،در خلال گفتگو شنونده محترمی پیامی ارسال کردند که چرا خیلی از پله برقی ها خاموش هستند و یا اینکه دربشان بسته است.
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران: ما در ابتدای مدیریت ششم شهری مواجه شدیم با طیف بسیار زیادی از پل های مکانیزه فرسوده و خاموش لذا اولویت را گذاشتیم روی به سازی پل ها و واقعیت امر الان بالای 90 درصد طبق آخرین آماری که از سامانه 137 داریم بالای 90 درصد از پل هایمان فعال هستند و به صورت موردی مشکلی که داریم بحث فرسوده بودن هم هست چون اغلب این پلها بالای 7 تا 10 سال عمر دارند.
مجری:ای کاش که زودتر ترمیم بشوند گه گداری می بینیم که در برخی از مکانها مثل پل مکانیزه بیمارستان میلاد که تردد هم آنجا زیاد است این پل مکانیزه مدت های مدید خاموش است.
میهمان برنامه مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران:بله فرمایشات شما درست است من هم خودم به عنوان نماینده مردم این موضوع را از سازمان زیبا سازی پیگیری می کنم که انشالا در اسرع وقت این موضوع پیگیری کنیم.
مجری: خیلی مچکرم از شما مهندس بابایی ریاست کمیته ایمنی شورای شهر تهران