خدمات گردشگری، ارزیابی کیفی و استانداردسازی میشود
بهمنظور افزایش کیفیت خدمات مراکز اقامتی و رفاهی در کشور، استانداردهای لازم در حوزه گردشگری، تدوین و بازنگری و مراکز مذکور براساس آن ارزیابی کیفی میشوند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، نشست سهجانبه برای استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات گردشگری با حضور «احسان ساده» معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، «شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و «حمزه زاده» رئیس جامعه هتلداران ایران در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
در این نشست که مدیران دفاتر تخصصی نیز حضور داشتند، دیدگاههای تخصصی بر انجام بازنگری، تهیه و تدوین استانداردهای لازم در حوزه خدمات گردشگری، تدوین سازوکارهای ارزیابی کیفیت براساس استانداردهای مربوطه، فراهم کردن زمینههای لازم برای ترویج دریافت نشان حلال در صنعت گردشگری و تدوین سازوکارهای لازم بهمنظور رتبه بندی اماکن اقامتی و رفاهی براساس استانداردها ارائه شد و توافقات لازم صورت گرفت.
در این باره مقرر شد کارگروهی با حضور کارشناسان مربوطه از دفاتر تخصصی سازمان ملی استاندارد ایران، حوزه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران تشکیل شود.