پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تعداد خدماتی که اکنون در پنجره واحد قوه قضاییه قرار داده شده ۲۸ خدمت است.
آقای محمد کاظمی فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تکمیل پنجره واحد قوه قضاییه براساس سند تحول قضایی افزود: براساس بند واو تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ تمام دستگاههای اجرایی موظف بودند که پنجره واحد خدمات خودشان را ایجاد کنند که ما این کار را در هفته قوه قضاییه انجام دادیم.
وی ادامه داد: در آن زمان پنجره واحد ما دارای ۲۰ خدمت بود، اکنون این خدمات به حدود ۲۸ خدمت رسیده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: همچنین باید این پنجره واحد را به خدمات دولت هوشمند متصل میکردیم که این کار را شهریور ماه در مهلت مقرر خودش به اتمام رساندیم و این اتصال برقرار شد.
وی افزود: اکنون در این پنجره واحد که در اختیار مردم قرار گرفته است، خدمات پرکاربردی مانند ابلاغ الکترونیکی، اطلاع رسانی از پرونده، بحث درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، بحث نوبت گیری از مراجع قضایی و پزشکی قانونی قرار داده شده است.
کاظمی فرد گفت: همچنین در این پنجره واحد بحث امکان ارسال دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری و دسترسی به سرویسهای مورد نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز وجود دارد و یکسری خدمات دیگری که مسلما افراد و اقشار جامعه در مراجعه به مراجع قضایی یا در بحث اعتبار سنجی وکلا و کارشناسان و محاسبات هزینههای آنها به آن نیاز دارند را در پنجره واحد خدمات هوشمند قوه قضاییه قرار دادیم و به مرور زمان این خدمات را اضافه خواهیم کرد. یعنی هر خدمتی که بتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم این کار را انجام خواهیم داد.
وی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که اکنون در این پنجره واحد دولت هوشمند میخواهد شکل بگیرد موضوع ارائه خدمات به صورت کاملا هوشمند است یعنی ارائه خدمت بدون عامل انسانی شکل میگیرد که ما در این خصوص برنامه ریزی کرده ایم و برخی از خدمات مان دارای این ویژگیها هستند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ان شاالله در تلاش هستیم که بزودی خدماتی را داشته باشیم که بشود در لحظه پاسخگوی نیازهای کاربران باشد و نیازهایشان را رفع کند که تا پایان سال سعی میکنیم با برنامه ریزی مناسب در این راستا نیز حرکت کنیم.