توسعه بازارسازی محصولات فناورانه با تلاش ۳۹۰ مجموعه دانشبنیان
تجاریسازی، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است و ۳۹۰ شرکت دانشبنیان با ارائه این خدمات؛ در بازارسازی محصولات دانشبنیان نقشآفرینی کردهاند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ این خدمات در ۸ حوزه «خدمات ارزیابی»، «خدمات حقوقی و مالکیت فکری»، «خدمات تبادل فناوری»، «خدمات توسعه بازار»، «خدمات مالی و سرمایه گذاری»، «خدمات مدیریت فناوری و کسب و کار»، «شتابدهی و توسعهگری نواحی نوآوری» و «خدمات سیاستگذاری» عرضه میشود و شرکتهای دانشبنیان با کمک آنها بازار خود را گسترش میدهند.
تجاریسازی فناوریهای توسعه یافته در مراکز تحقیق و توسعه شرکتها و موسسات، یکی از حلقههای اصلی دستیابی به منفعتهای مالی و در نتیجه بازگشت سرمایهگذاریهای محسوب میشود. بر همین اساس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری اقدام به حمایت از مجموعههایی کرده است که در این حوزه فعالیت میکنند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، ۳۹۰ شرکت دانشبنیانی طی این سالها توانستهاند با خدمات خود به رونق زیست بوم فناوری و نوآوری کمک کنند و تبدیل ایده به محصول را شتاب دادهاند. در واقع، تجاریسازی فناوری، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است و از همین رو موفقیت در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاریسازی خواهد بود.