استاندار خراسان رضوی : خدمت به زائران رضوی باید با محوریت مردم باشد
زائران به مناسبت های مختلف به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می شوند، بنابراین خدمت رسانی به زائران باید در طول سال مدنظر باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای اولین بار در مسیر خدمت رسانی به زائران، قرارگاه خدمت در سطح استان ایجاد شد، گفت: سیاستگذاری ها و هدفگذاری ها ادامه می یابد تا خلاء موجود در خدمت به زائران در دهه آخر صفر به کمترین حد خود برسد.
یعقوبعلی نظری در دیدار با هیات مدیره جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) افزود: همه افرادی که می خواهند در امر خدمت به زائران مشارکت داشته باشند، نیاز به ساماندهی دارند که این کار باید توسط مردم انجام شود.
وی با بیان اینکه گاهی در امر خدمت رسانی، سرگرم ملزومات می شویم و هدف که تربیت زائران در مسیر اهل بیت (ع) است را فراموش می کنیم، ادامه داد: خدمت وسیله ای برای هدف است و برای تحقق هدف باید مخاطب مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای ملی زیارت اظهار کرد: اهداف تربیتی زائر، نباید به دهه آخر صفر محدود شود. مردم نیازهای مختلفی در امر زیارت دارند که باید در اسرع وقت به آن نیازها پاسخ داد.
وی گفت: با توجه به اینکه زائران به مناسبتهای مختلف برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مشرف میشوند، خدمت رسانی به زائران نیز باید در طول سال مد نظر باشد.
نظری با اشاره به تجربه ۲۱ ساله جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) افزود: این نهاد، مردمی است و خاستگاه آن نیز مردم هستند و تمام ظرفیت های اجرایی آن نیز با همکاری مردم تامین می شود که قابل قدردانی است؛ بر همین اساس، کار مردمی ماندگار است و تصدی گری دولت در این موضوع نیز باید کاهش یابد.
استاندار خراسان رضوی گفت: هر ساله و در مسیر خدمت رسانی، مشکلاتی وجود دارد که با به روز رسانی، در سال های آتی باید شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم زیرا هدف، خدمت رسانی با کیفیت به زائر است.
در دهه پایانی صفر امسال در مجموع ۶ میلیون زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروی شخصی و یا پیاده به مشهد سفر کردند.