پخش زنده
امروز: -
۱۴۰ هزار نفر از دانش آموز با معلولیت نابینایی ، ناشنوایی، اوتیسمی ،کم توان ذهنی، چتد معلولیتی و اختلال یادگیری از خدمات اموزش ویژه سازمان اموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنند .
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۴۰ هزار نفر از دانش آموز با معلولیت نابینایی، ناشنوایی، اوتیسمی، کم توان ذهنی، چتد معلولیتی و اختلال یادگیری از خدمات اموزش ویژه سازمان اموزش و پرورش استثنایی استفاده میکنند.
طریفی حسینی در حاشیه سفر یک روزه به اراک؛ با بیان اینکه بخشی از این دانش اموزان در مدارس خاص استثنایی و بخشی در مدارس عادی تحصیل میکنند افزود: تقریبا ۲۰ هزار نفر از دانش اموزان نابینا و ناشنوا و جسمی حرکتی در مدارس عادی و ۸۰ هزار نفر در مدارس خاص کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحصیل میکنند.
وی در خصوص آیین نامه درجه بندی مدارس استثنایی گفت: پیش نویس و جمع بندی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است تا در نهایت یک بسته جامع به امور اداری استخدامی ارائه شود.
طریفی حسینی ادامه داد: تقرییا ۹۹ و نیم درصد سنجش دانش اموزان استثنایی انجام شده و تعداد باقی مانده عمدتا در مناطق صعب العبور و دانش اموزان اتباع هستند که به مرور انجام میشود.
وی گفت: از مجموع ۱۱۴ هزار مدرسه در کشور حدود هزار و ۷۳۳ مدرسه استثنایی است و از جمعیت ۱۶ میلیونی دانش اموزان کمتر از یک درصد دانش آموزان استثنایی هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش از رفع مشکل صندوق بازنشستگی گروهی از فرهنگیان خبر داد و گفت: همچنین بر اساس تشخیص قانونگذار کارکرد پنج ساله معلمان مدارس استثنایی به شش سال به دلیل سختی کار تبدیل شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۳۶ رشته کار و دانش برای دانش آموزان این بخش تعریف شده گفت: اساسا آموزش پروزش استثنایی در دوره متوسطه اول و دوم مبتنی بر حرفه اموزی و مهارت آموزی تعریف شده و با نیازهای ویژه آنان مطابقت دارد.
او از تلاش برای گنجاندن دو رشته متناسب با زیست بوم استانها در رشتههای تحصیلی دانش آموزان هم خبر داد.