پخش زنده
امروز: -
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به ضرورت ارتقای سواد رسانهای استاد و دانشجو برای مقابله با بحرانها افزود: مسائل و مشکلات فقط مربوط به سیاست نیست و بیشتر مربوط به نهاد خانواده و جامعه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست با رؤسای دانشگاههای استان گیلان با بیان اینکه باید از تهدیدهایی که در این دوران ایجاد شده به عنوان فرصت برای رفع عیوب و مشکل استفاده شود، اظهار کرد: این مسائل، ضعفها و کم کاری و غفلت در برخی قسمتها را نشان داد.
دکتر عبدالحسین کلانتری با اشاره به اینکه تمامی دادهها گواه بر این است که این ناآرامیها یک پروژه بود که دشمن به صورت ترکیبی و چند وجهی ترسیم کرد تا جمهوری اسلامی را زمین بزند، افزود: بهترین حالت این پروژه تجزیه ایران و بدترین حالت جنگ تمام عیار ایرانیها مقابل هم است.
وی ادامه داد: در ابتدا این مسائل روشن نبود، اما به تدریج وقتی دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و تمام سرشبکههای خود را سوزاند و یک جنگ ترکیبی به راه انداخت موضوع واضح شد.
کلانتری با اشاره به اینکه دشمن بر مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مانور داده است، تصریح کرد: دانشگاه یکی از این حوزهها بود و با دانشجویانی سر و کار داشتیم که چند سال تجربه حضور در محیط آموزشی نداشتند و گسست و اختلال عظیم در تربیت و جامعه پذیری آنها به وجود آمده و در فضای مجازیی حضور داشتند که تحت حکمرانی جمهوری اسلامی نبود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه ما به نهضت سواد رسانهای نیاز داریم تا دانشجویان و اساتید با فرصتها و تهدیدهای فضای رسانهای جدید آشنا شوند، افزود: مسائل و مشکلات فقط مربوط به سیاست نیست و بیشتر مربوط به نهاد خانواده و جامعه است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر میدان دادن به مجموعههای دانشجویی شناسنامه دار گفت: حمایت از این جمعها، مدنیت در دانشگاه را بالا برده و رفتارهای هیجانی کم میشود و به سمت عقلانیت پیش میرود.
در این نشست همچنین هر یک از رؤسای دانشگاههای استان به بیان دیدگاه و نظرهای خود در حوزههای مختلف پرداختند.
گفتنی است در انتهای این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف از پوستر دومین همایش دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب که ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار میشود رونمایی کرد.