پخش زنده
امروز: -
دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر زنجیره محصولات فرهنگی شخصیتمحور متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی در جامعه آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی، مورد استفاده قرار گیرد، زمینه توسعه رفتارهای فرهنگی بومی در مقابل رفتارهای فرهنگی بیگانه فراهم میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،سید امیر آقایی در نشست اقتصاد بازارپردازی فرهنگی هدف از این نشست را جایگزینی مصرف کالاهای فرهنگی داخلی به جای خارجی اعلام کرد و گفت: به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از محصولات فرهنگی شخصیتمحور، قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است.
دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: ماموریت قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی، حمایت از کسب و کارهای بازارپردازی در زمینه اصلاح مصرف کالاهای فرهنگی است، زیرا محصولات فرهنگی بیگانه در مدارس، مهدها و محیطهای تفریحی و سرگرمی، باعث میشود رفتارهای متناسب با آن در جامعه رشد کند. این در حالی است که اگر زنجیره محصولات فرهنگی شخصیتمحور متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی در جامعه آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی، مورد استفاده قرار گیرد، عملا زمینه توسعه رفتارهای فرهنگی بومی در مقابل رفتارهای فرهنگی بیگانه فراهم میشود.
وی افزود: اکنون یک معضل اساسی وجود دارد، تولیدکنندگان خود را بیمشتری میبینند و مشتریان به دنبال محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی هستند، ولی آن را پیدا نمیکنند. جلسه حاضر که هفتمین جلسه، از جلسات هفتههای اقتصاد بازارپردازی است، درصدد یافتن راه حل میانی و واسطهای برای توسعه محصولات فرهنگی کودک و نوجوان هست.
در پایان نشست، ظرفیت رویداد همآورد بازارپردازی تهران به عنوان رویدادِ محوری برای معرفی کسب و کارهای بازارپردازی فرهنگی و ایجاد بستر لازم برای مشارکت فعالان حوزههای آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی معرفی شد.