پخش زنده
امروز: -
وزیر آموزشوپرورش بر ضرورت توانایی صبر، سعهصدر و برقراری ارتباط با جامعه از سوی مدیران مدارس تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانهای کشور که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر تهران برگزار شد، وزیر آموزشوپرورش با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اخلاق و معنویت نباید در جامعه از بین برود. بر همین اساس برای انتخاب مدیران مدارس دو اصل لحاظ شود؛ اول مدیر مدرسه بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و دوم اینکه انسان صبور و دارای صعه سدر باشد و در حوادث و اتفاقات تصمیمهای ناگهانی و بعضاً عجولانهای که ممکن است هزینه زا باشد، نگیرد و به اخلاق و معنویت، تعهد داشته باشند.
یوسف نوری در ادامه گفت: رئیسجمهور برای اولین بار بود که در وزارت آموزشوپرورش حضور پیدا میکرد، لذا با اشراف و اطلاعات کامل در این جلسه شرکت کردند و ۱۹ راهبرد و تکلیف را برای آموزشوپرورش ابلاغ کردند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به تصویب آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان و اشتغال آفرین در هیئت دولت، اظهار کرد: این آییننامه در حوزههای استعدادیابی و توسعه و پیشرفت هنرستانها میتواند بسیار مفید باشد و این آییننامه بهطور جداگانه برای آموزشوپرورش تصویب شده است، البته در آییننامه سایر وزارتخانهها، بندهای مربوط به آموزشوپرورش لحاظ شده است.
نوری با اشاره به موفقیتهای دانش آموزان ایرانی در عرصههای علمی فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: نیاز به انتشار اخبار خوب و مثبت در جامعه داریم و موفقیتهای دانش آموزان ایرانی میتواند امید را به جامعه تزریق نماید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سایر فعالیتهایی که در وزارت آموزشوپرورش انجام میشود، اظهار کرد: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کم برخوردار در حال انجام است، همچنین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری در زیستبوم جدید اتفاقهای خوبی افتاده است و همچنین مدرسه تلویزیونی ایران طی روزهای گذشته رونمایی شد و این مدرسه از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اول درسها را در اختیار دانش آموزان قرار میدهد. همچنین مدرسه کنکور نیز در آینده راهاندازی میشود.
نوری تصریح کرد: مدرسه تلویزیونی ایران در حوزه عدالت آموزشی و تقویتی هویت ملی کمککننده است، زیرا هیچ شبکه تلویزیونی در دنیا چنین امکانی را ایجاد نکرده است.
وی تصریح کرد: شیوه گفتگو با کودکان و نوجوانان را باید یاد بگیریم و استفاده از شیوه تجویزی برای ارتباط و گفتگو با کودکان و نوجوانان مناسب نیست.
وزیر آموزشوپرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور باید فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق داشته باشد و عدم این فلسفه و سیاست در دهه ۷۰ نابسامانیهایی را ایجاد کرد که دگرگونی تربیتی خزنده و خاموشی ایجاد کرد. این موضوع منجر به نگاهی مبتنی بر لیبرالیسم و انسانگرایی در نظام تعلیم و تربیت کشور شد که منجر به کالایی شدن انسان شد و بخش دیگری از این موضوعات منجر شد تا دولت از هزینههای تربیتی آزاد شود.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: نتایج این سیاستها منجر به تضعیف مدارس دولتی، قطبیسازی مدارس، آموزش صرف، تربیت زدایی، دین زدایی از لایه معنایی جامعه و محدود کردن آن به سطح نمایشی شد.