پخش زنده
امروز: -
با پایان یافتن زمان ۲ هفته بلیت نیمبها در سینماهای کشور، مشخص شد که این طرح، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عایدی برای سینمای ایران داشته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از پنجشنبه؛ ۲۱ مهرماه، سینماهای سراسر کشور به مدت ۲ هفته بلیت خود را به صورت نیمبها عرضه کردند که در نتیجه این روند، ۳۶۲ هزار نفر به سینما رفتند که برای این تعداد مخاطب، ۲۳ هزار و ۳۰۰ سانس تدارک دیده شد. گردش مالی سینماهای نیز طی این ۲ هفته، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.
در این مدت، پسر دلفینی با ۱۱۲ هزار مخاطب، پرمخاطبترین و پرفروشترین فیلم سینمای ایران بود. انفرادی با ۸۰ هزار مخاطب، ابلق با ۴۲ هزار، دوزیست با ۴۱ هزار، تیتی با ۲۱ هزار و علفزار با ۱۷ هزار نفر، پرمخاطبترین فیلمهای سینمای ایران طی این ۲ هفته بلیت نیمبها بودند.
البته باید به این نکته مهم اشاره شود که این طرح، به درستی به انجام نرسید چرا که بسیاری از سینماها، تنها طی هفته اول، به این طرح وفادار ماندند و در هفته دوم، بسیاری از سینماهای کشور، از انجام این کار سر باز زدند و بلیت خود را به صورت تمامبها عرضه کردند.
صاحبان این سینماها اعتقاد داشتند که طرح بلیت نیمبها نتوانسته مردم را به سینماها بکشاند و تنها اکران فیلم جدید با اولویت کمدی است که میتواند سینماها را از این وضع نجات دهد.