پخش زنده
امروز: -
۲۰۰ دانشآموز آملی، با انتخاب دوچرخه بهعنوان وسیله تردد موفق شدند حدود ۷۰ سرویس را از ترافیک اطراف مدرسه حذف کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،سرپرست ادارهکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر این نکته که برابر سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تحول محله است گفت: اجرای موفق بسیاری از برنامههای فرهنگی در بستر آموزش و پرورش و با محوریت مدرسه امکانپذیر است.
حسین کمالی افزود: در یک اقدام فرهنگی حدود ۲۰۰ نفر از دانشآموزان مدرسه طالب آملی شهرستان آمل، با انتخاب دوچرخه بهعنوان وسیله تردد موفق شدند حدود ۷۰ سرویس را از ترافیک اطراف مدرسه حذف کنند.
او به آموزش مجازی و ماندن دانشآموزان در خانه طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ما نباید از موضوع فقر حرکتی و اضافه وزن دانشآموزان غفلت کنیم و با آغاز آموزش حضوری و تمرکز مدیران بر نرمش صبحگاهی در مدارس و فعال شدن زنگ ورزش باید بخشی از این مشکل مهار شود.
کمالی افزود: دوچرخهسواری یکی از روشهای جبران فقر حرکتی دانشآموزان است و علاوه بر تحرک بدنی و افزایش متابولیسم و در نتیجه کاهش وزن و شادابی فرزندان و کاهش ترافیک خیابانهای اطراف مدارس، برای هوای پاک و محیطزیست هم یک فرصت است.
سرپرست ادارهکل آموزش و پرورش مازندران ضمن قدردانی از تلاش مدیریت، دانشآموزان و اولیای مدرسه طالب آملی شهرستان آمل که در اجرای این برنامه مهم پیشگام شدند، از همه مدیران خواست به نیازهای حرکتی دانشآموزان و آیندهسازان توجه و برای رفع آن برنامهریزی کنند.
او تأکید کرد: اجرای موفق چنین برنامههایی تنها با آگاهی، همراهی و مشارکت خانوادهها امکانپذیر است و به همین دلیل، پیوند بین خانه و مدرسه برای اجرای چنین برنامههایی باید تقویت شود.