پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، درخصوص ساماندهی املاک شهرداری توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسن زاده درباره دستور شهردار تهران برای ساماندهی و صیانت از املاک شهرداری گفت: بخشنامه شهردار تهران، موضوع ساماندهی املاک و اسناد شهرداری را دنبال کرده که تدوین آن ۳ ماه زمان برد و در آن تمام تجربیات بخشنامههای قبلی در این حوزه با دریافت نظرات تمام بخشهای شهرداری مدنظر قرارگرفت، بخشنامهای که شخص آقای زاکانی نیز ۵ ساعت برای بررسی آن وقت گذاشت و یکی از خروجیهای آن شکل گیری ستاد ساماندهی املاک شهرداری تهران شد.
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه این بخشنامه یک بخشنامه جامع و کامل است، افزود: یکی دیگر از خروجیهای این بخشنامه، تاکید بر صدور سند بهره برداری املاک شهرداری برای مدیریت بهتر املاک است که با بهره گیری از تمام تجربیات قبلی شهرداری در این حوزه، تدوین شده است.
محمد حسن زاده با تاکید بر اینکه در این بخشنامه، برای بازپس گیری املاک شهرداری نیز ساز و کارهای خوبی دیده شده است، افزود: در حوزه بازپس گیری املاک شهرداری اقدامات خوبی انجام شده که ادامه خواهد داشت، مظاف بر اینکه در این بخشنامه اجرای بند ۶ ماده ۵۵ که واگذاری حق بهره برداری املاک شهرداری را ساماندهی میکند، به صورت کامل تری تبیین شده است.
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران افزود: یک بخش از این بخشنامه درخصوص تخلیه املاک است که شامل شناسایی و ثبت و ضبط است و بخش دیگر آن، ساماندهی این املاک و دریافت مصوبه شورای شهر است که براساس آن همه املاک موضوع بند ۶ به صورت تخمینی ارزیابی میشود و اجاره سالیانه موضوع این بند را با هدف ثبت و ضبط سوبسید شهری تدقیق میکند.
محمد حسن زاده با بیان اینکه با اجرایی شدن این بخشنامه، مردم میتوانند مطالبه گری بیشتری در این حوزه داشته باشند، گفت: به عنوان مثال در سال ۹۷ کل هزینه کرد منطقه یک شهر تهران ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود و این در حالی بود که تنها اجاره سرای محلات که از جنس بند ۶ ماده ۵۵ در منطقه یک بود، ۳۲ میلیارد تومان بود و این سوبسید ناپیدا هیچ گاه رصد نمیشد.
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با تاکید بر اینکه درحال حاضر سوبسیدهای ناپیدای شهری به صورت کامل رصد میشوند، افزود: هم اکنون در ۵ منطقه این موضوع شناسایی شده و کار ثبت و ضبط آن انجام میشود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم شفاف سازی هزینهها درحوزه اجتماعی را در شهر داشته باشیم.