پخش زنده
امروز: -
قالیباف در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی قانون ساماندهی صنعت خودرو تاکید کرد: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند.
به گزارش خبرگزاري صدا وسيما ؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ پس از تصویب کلیات این لایحه طی اظهاراتی گفت: بند ۲ این لایحه شامل موضوع شمارهگذاری خودروهای سواری است، درحالی که بر اساس بند ۸ این موضوع باید شامل کامیون، کامیونت و همه موارد باشد و ابهامی در این زمینه وجود دارد که در اصلاحیه مورد بحث فقط موضوع خودروهای سواری مطرح است.
محمدباقر قالیباف اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این لایحه حتما ۳ موضوع مهم باید با هم مورد توجه قرار بگیرد؛ اول اینکه واقعاً چرخه تولید نباید متوقف شود و امروز عدم اسقاط معضلی در خط تولید برای ما ایجاد کرده است. همچنین بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند. موضوع سوم نیز این است که امروز برای هر لیتر گازوئیل مقدار زیادی یارانه تخصیص مییابد؛ این در شرایطی است که یک کامیون با ۳۰ الی ۴۰ سال عمر، مصرف سوخت بالایی دارد.
رئیس مجلس افزود: ابهامی که مطرح است این است که در لایحه اصلاحی مورد بحث که موضوع خودروهای سواری مطرح است، چرا موضوع کامیون مطرح نباشد؟ الان ظرفیت کامیون در کشور ما کم است به علاوه اینکه این خودروها نیز بر اساس قانون باید بهینه شوند و ما باید این امتیاز را به کامیونها نیز بدهیم.
قالیباف خاطرنشان کرد: بر اساس صحبتهایی که در هیئت رئیسه مجلس داشتیم به این تصمیم رسیدیم که بر اساس اصل ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس و همچنین با توجه به موافقت کمیسیون صنایع، از اختیارات هیئت رئیسه استفاده کنیم تا لایحه مربوطه جهت رفع ابهام به کمیسیون بازگردد. با توجه به اهمیت موضوع اعلام میکنم که چنانچه نیاز باشد، من نیز در جلسه مربوطه در کمیسیون حضور می یابم تا ۳ موضوع مورد اشاره را با هم برطرف کنیم.
هم رکاب میزنن بدنشون سالمتر میمونه هم سریع نمیرن و تصادفات کاهش پیدا میکنه و نقص عضو نمیشن.هم موتور سیکلت ک آلودگی صوتی و آلایندگی داره دوچرخه نداره تازه دوچرخه لازم نیست گواهینامه داشته باشی و بیمه ثالث هم نمیخواد
کشور های پیشرفته مثل هلند هم پیشگام دوچرخه اند
وقتش شده مثل اروپائیها زندگی کنیم
تشکر از مسولین ک موتور ۱میلیونی شده ۴۰ میلیون
مسولین بفکر مردم خودشونن.تا در تصادفات نمیرن،نقص عضو نشن،شهرمون آلودگی هوا و آلودگی صوتی نداشته باشه و بدن مردم هر روز ورزش میکنه و بخود پولشونو هدر نمیدن بیمه ثالث بخرن و الکی وقت بزارن گواهینامه بگیرن
سپاس مسولین
خداروشکر مسئولین هم بعضی وقتها مشکل مردم رو می فهمن
ببینید کی بهتون گفتم
همین دوچرخه الان ۱میلیونه.دست نجنبونید
همین ۱ میلیون میشه ۴۰ میلیونا.بعد اون موقع با خط ۱۱ یعنی پیاده باید برین سرکارتون
از ما گفتن بود نگین نگفتیا