پخش زنده
امروز: -
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را دارند باید حتما برای ثبت نام و فعالیت قانونی از طریق سامانه سپند اقدام و مدارک خود را بارگذاری کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ سرهنگ فرخ جمالی افزود: این افراد باید با مراجعه به این سایت اینترنتی ضمن ارائه و بارگذاری مدارکی هویتی خود و خودرو (شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی سلامت و گواهی نداشتن سوء پیشینه) کد QR را دریافت و بر روی خودروی خود نصب کنند.
وی افزود : والدین دانش آموزان نیز برای بکارگیری و استفاده از سروریس مدارس باید به سامانه سپند مراجعه و از این طریق نسبت به تامین سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند.
به گفته سرهنگ جمالی، پس از ثبت مشخصات مربوطه توسط راننده، این اطلاعات از سوی پلیس راهور نیز رصد شده و برچسب سرویس مدرسه به خودروهای مورد تایید ارائه میشود و پلیس راهور خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی را برای استفاده به عنوان سرویس مدرسه تایید نمیکند.
وی تصریح کرد: متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، پس از طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط بودن، انتخاب و اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام میشود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: والدین دانش آموزان نیز باید با ورود به سامانه سپند و ثبت اطلاعات هویتی مرتبط با دانش آموز و آدرس محل سکونت، نسبت به تامین سرویس مدرسه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند.
سرهنگ جمالی گفت: سالهای گذشته برخی والدین با هماهنگی یکدیگر اقدام به تامین سرویس مدرسه برای فرزندان خود میکردند که این شیوه مورد پذیرش پلیس نیست و ممکن است مشکلاتی را برای دانش آموز و والدین ایجاد کند.
وی تاکید کرد: پلیس راهور به رانندگانی که خارج از چارچوب سامانه سپند اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند نیز نه تنها هیچگونه خدمتی ارائه نمیکند، بلکه در صورت مشاهده براساس قانون این خودروها، جریمه و اعمال قانون میشوند.
جمعیت دانش آموزی استان همدان حدود ۳۰۷ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.