پخش زنده
امروز: -
عضو سابق شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دولت در بخش نرم افزاری و تجهیز مراکز آموزشی بستر حقوقی و قانونی را برای استفاده از مشارکتهای مردمی از خیرین مدرسه دار و مدرسه یار آماده کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهدی نوید ادهم گفت: متاسفانه همه شواهد دال بر فقر و نابرابری آموزشی در کشور است. فقر آموزشی پدیدهای است که قبلا هم در کشور بوده است و در دوره کرونا مضاعف و تشدید شد و این پدیده مخصوص کشور ما هم نیست.
وی گفت: برای جبران فقر و نابرابری آموزشی در کشور علاوه بر اینکه دولت باید طرح و برنامه و اهتمام جدی داشته باشد از بخش مشارکتهای مردمی و غیر دولتی هم حمایت کند.
عضو سابق شورای عالی آموزش و پرورش از فعالیت مستمر خیرین مدرسه ساز در بعد از انقلاب گفت و افزود: بیش از یک سوم مدارس موجود در کشور توسط خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد اجتماعی ساخته شده که از افتخارهای آموزشی کشور و قابل تقدیر است.
وی ورود خیرین به بخش نرم افزاری مدرسه را خواستار شد و گفت: خیرین مدرسه ساز باید به بخش نرم افزاری و بسط عدالت آموزشی هم وارد شوند. اخیرا جامعه خیرین مدرسه ساز کمیسیون مدرسه یاری را با هدف کاهش فقر و نابرابری آموزشی را تاسیس کرده است تا خیرین را به میدان بیاورند. شرط موفقیت در این مسیر همیاری و همکاری خیرین است.
ادهم افزود: سرمایه گذاری خیرین در بخش نرم افزاری مدارس مانند توانمند سازی معلمان، تجهیزات مدارس، رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان و دانش آموزان مانند ساخت یک مدرسه تاثیر گذار است که در نهایت به کیفیت آموزش و تعلیم تربیت منتهی خواهد شد.
ادهم، روش دوم برای کاهش فقر و نابرابری آموزشی در بخش نرم افزاری آموزشی را حمایت دولت از خیرین مدرسه ساز در این زمینه دانست و افزود: دولت باید بستر حقوقی و قانونی برای استفاده از مشارکتهای مردمی را آماده و حمایت کند همانطور که دولت در بخش سخت افزاری و ساخت مدارس از خیرین مدرسه ساز حمایت میکند میتواند در بخش نرم افزار نیز از خیرین مدرسه دار و مدرسه یار حمایت حقوقی و قانونی کند.
وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش حمایت از خیرین مدرسه دار و مدرسه یار را در دستور کار دارد.