تولیت آستان قدس رضوی: رسانه ها باید مطالبه گر نیازهای زائران باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه ها باید مرزهای اخلاق و عدالت را رعایت کنند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند و باید با
دفاع از ارزش ها، در برابر کسانی که به هر شکلی می خواهند مبانی و اصول انقلاب را مخدوش کنند، بایستد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با جمعی از اصحاب مطبوعات خراسان رضوی افزود: رسانه در عین حال باید مرزهای اخلاق و عدالت را نیز رعایت کند و در این راه امام و رهبری بهترین الگوها هستند.
وی ادامه داد: اهالی قلم اگر در رسانهها به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و دیگر امور می پردازند باید مراقب باشند که قلم را آلوده نکنند و از آن به بهترین نحو در جهت هدایتگری و اطلاع رسانی به جامعه استفاده کنند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: گاهی برخی رسانه ها تنها برای جلب نظر مخاطب مسائلی را مطرح می کنند که نه مشروعیت و نه مقبولیت دارد، تیترهایی می زنند که با محتوای خبر سازگار نیست، این کار آلوده کردن قلم است.
وی با تأکید بر اینکه رسانه ها رسالت ذائقه سازی جامعه را بر عهده دارند، بیان کرد: رسانهها باید رهبری جامعه و ذائقه سازی برای مردم و جوانان را در دست بگیرند، آنان باید ذائقه مخاطبان را اصلاح و در جهت صحیح هدایت کنند نه اینکه مطابق ذائقه مخاطب حرکت کنند؛ اگر رسانه ای تنها مطابق سلیقه مخاطب عمل کند آنگاه آن رسانه رهرو مخاطب است، نه رهبر جامعه.
حجتالاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم رسانه های مشهد پرداخت و اظهار داشت: رسانه های شهر امام رضا(ع) باید هم از حیث محتوا غنی و هم از لحاظ ادبیات فاخر و با منطق باشند و خود را به اصل امانت داری ملتزم بدانند و رشحاتی از مرقد نورانی و حیات بخش رضوی بر فضای آنها جریان داشته باشد.
وی افزود: صیانت از هویت امام رضایی و زیارتی شهر مشهد باید مورد توجه رسانه های این شهر باشد، برخی تلاش دارند هویت زیارتی مشهد را از بین ببرند که رسانه ها باید نسبت به حفظ این هویت خود را مسوول بدانند.
تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از بلندمرتبه سازی های سالهای اخیر اطراف حرم مطهر رضوی، گفت: بلندمرتبهسازی های بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) علاوه بر اینکه هیچ نسبتی با هویت فرهنگی مشهد ندارد، افق دید حرم مطهر رضوی را نیز از بین برده است.
وی با اشاره به این که رسانه ها باید مطالبه گر نیازهای زائران باشند، اظهار داشت: اخباری که از مشهد مقدس به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره می شود باید اخباری امیدبخش، خوب و متناسب با معنویت شهر ثامن الحجج(ع) باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: در پوشش اخبار خدمت رسانی های آستان قدس هیچ نامی جز حضرت رضا(ع) نباید مطرح شود و در روزنامه های این شهر به عنوان شهر امام رضا (ع) باید ستونی ثابت برای ترویج فرهنگ و معارف رضوی وجود داشته باشد.