کاهش ۳۷ درصدی مراجعان به خدمات پس از فروش ایران خودرو
رئیس ارزشیابی کیفیت و خدمات پس از فروش ایران خودرو، از کاهش ۳۷ درصدی مراجعان به خدمات پس از فروش ایران خودرو خبر داد.
آقای کامیار ذوالفقاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صنعت و معدن
خبرگزاری صدا و سیما گفت: اگر سال پیش از هر ۱۰۰ خودروی تحویلی، ۱۰ خودرو پس از ۳ ماه از تحویل به خدمات پس از فروش مراجعه میکردند امروز این شاخص ۳۷ درصد بهبود پیدا کرده است.
وی افزود: در سالهای گذشته استاندارد اجباری قطعات مشمول ۶۰ قطعه بود که امسال این استانداردها به ۳۰۵ قطعه میرسد؛ در کنار این استانداردها، خودروسازان با انجام تستهای جامع و فنی طراحی شده توسط خودروسازیهای بزرگ مانند پژو افزایش کیفیت را برای کل زنجیره قطعات لحاظ میکنند.
ذوالفقاری فرآیند تولید و تعمیر قطعات را پیچیده و با میزان تولید بالا دانست و گفت: اینکه بگوییم ایرادی در هیچ قطعهای وجود ندارد گزافه گویی است، اما در گروه صنعتی ایران خودرو با بسیج منابع و نیروها توانستیم روز به روز این ضعفها را برطرف کنیم و محصولات با کمترین ایراد را به دست مشتریان برسانیم، هدف این است مشتریان فقط برای سرویس دورهای نیاز به حضور در نمایندگیها داشته باشند و رفع ایرادات خودروها با حداقل مراجعه انجام شود.
وی اضافه کرد: در فرآیند تست و طراحی جعبه فرمان برقی محصول تارا در نخستین بازخوردها، متوجه ایرادات و معایب شدیم که با اعلام فراخوانی از مشتریان خواستیم با مراجعه به تعمیرگاهها نسبت به اصلاح نرم افزار جعبه فرمان اقدام کنند.
ذوالفقاری با اشاره به روند بهبود قطعات در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته گفت: با توجه به اینکه خودروسازان سفارش دهنده قطعات هستند، اما با توجه به قیمتهای دستوری و تعیین سقف قیمتی همواره برای ارتقا کیفیت محصولات و قطعات پیشقدم و با اولویت بودجههای لارم تخصیص مییابد
وی افزود: بهبود عیب یابی، ارتقا فنی کارشناسان، ارتقا تجهیزات تست، افزایش دانش و مهارت پرسنل و استفاده بهینه از محیط و امکانات برنامههای از برنامههای امسال برای کارکنان ایران خودرو است که قبل از دی ماه امسال به ثمر مینشیند.
ذوالفقاری با اشاره به مدیریت جدید ایران خودرو گفت: عبور مستقیم خودرو استراتژی جدید ما و کلید راهگشای صنعت خوردو است که به لحاظ کیفیت هم بهبود خواهیم داشت.
رئیس ارزشیابی کیفیت و خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: شرکت بازرسی استاندارد کیفیت که نهاد نظارتی دولتی هم محسوب میشود امسال نمره کیفی سبد محصولاتمان را نسبت به سال پیش ۱۳ درصد بهبود داده است.
بخاطر اینه که دیگه ازمراجعه بی فایده خسته شدیم و ترجیح دادیم مزاحمت ایجاد نکنیم
بخاطر اینه که دیگه ازمراجعه بی فایده خسته شدیم و ترجیح دادیم مزاحمت ایجاد نکنیم
قطعات چینی مزخرف و بسته بندی های شرکت های داخلی به اسم قطعات داخلی سازی شده از یه طرف و قیمتگذاری دستوری از طرف دیگه و تغییرات متعدد مدیریتی و نبود ثبات خوب خودروی بهتری ازش درنمیاد.
من به حرفای این اقا اعتقاد دارم که مسیر و برنلمه دارن چون واقعا کیفیتاشون داره بهتر میشه. ولی خوب کافی نیست