سیاهپوش شدن مشهد در آستانه ماه محرم
در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، مشهد با نصب ۷۸ المان ویژه محرم سیاهپوش شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد گفت:
با توجه به فرارسیدن ماه محرم و در راستای فراهم سازی بسترهای لازم در شهر برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه برنامهها و اقدامات مختلفی به ویژه در دهه اول ماه محرم در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
علی نجفی افزود: با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در مجاورت حرم مطهر رضوی، در این ایام تمامی نیروهای خدمات شهری به صورت آماده باش مشغول فعالیت خواهند بود و به صورت مداوم نظافت و شستشوی محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی صورت خواهد گرفت.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد افزود: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی عزاداران حسینی، بازدیدهای ایمنی از ایستگاههای صلواتی و محلهای عزاداری عمومی به صورت ویژه توسط نیروهای آتشنشان مشهدی انجام خواهد شد و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته بیش از ۳۰ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۹۰ نیروی آتش نشان در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مکانهای برگزاری مراسم مذهبی مستقر خواهند شد.
وی ضمن اشاره به نصب ۷۸ المان ویژه ماه محرم در سطح شهرافزود: بیش از ۲۰ هزار مترمربع از فضاهای بیلبوردها شهری به اکرانهای مرتبط با ماه محرم اختصاص یافته است و علاوه بر آن نیز بیش از چهار هزار عدد آویز ستونی، سه هزار و ۵۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی آر تی و هزار و ۵۰۰ پرچم مشکی در سطح شهر، مشهد الرضا (ع) را سیاهپوش میکند.
قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامهریزی برای سهولت تردد زائران و مجاوران رضوی در محورهای منتهی به حرم رضوی اقداماتی نظیر سرویسدهی ویژه ۷۰ دستگاه اتوبوس در خطوط عبوری و منتهی به حرممطهر در روز تاسوعا و عاشورا، افزایش پنج ساعته کار پارکینگها در هسته مرکزی شهر از ساعت ۲۲ الی سه بامداد، کاهش دو دقیقهای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط یک و آماده باش ۲۴ ساعته مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با توجه به استقرار جایگاهها و سازههای مناسبتی در اماکن پر تردد شهری از کلیه هیاتهای مذهبی و عزاداران حسینی تقاضا میشود تا برای نصب بنرهای اطلاع رسانی مراسمات مذهبی خود از این سازههای جانمایی شده در سطح شهر استفاده کنند.
آیا امکان چاپ جملات مفهمومی دیگر با تصاویر تاثیرگذار وجود نداشت؟
و آیا بهتر نیست شهرداری مشهد این فضاهای تبلیغاتی را در اختیار هیأت های مذهبی بگذارد که در کنار معرفی و اعلام زمان و مکان مراسم هیأت خود، طراحی آن را خودشان انجام بدهند و در نهایت فرهنگی شهرداری یک نظراتی به محتوای طرح ها داشته باشد. در این صورت نه تنها هزینه ی سنگینی برای شهرداری بار نخواهد شد که با یک مدیریت و مهندسی صحیح تنوع و کیفیت تبلیغات مناسبت های مذهبی در بیلبوردهای شهری قطعا" افزایش خواهد یافت.