پخش زنده
امروز: -
رئیس کمیته ملی المپیک امروز ۵ مرداد از فدراسیون ورزشهای همگانی بازدید کرد.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما، سیدرضا صالحی امیری در بازدید از فدراسیون ورزشهای همگانی با اشاره به اینکه با ساختارهای سنتی نمیتوانیم ورزش همگانی را مدیریت کنیم و نیازمند برنامه ریزی مدرن در این حوزه هستیم گفت: جامعه مخاطب ورزش همگانی بسیار بزرگ است و باید با نگاه علمی و جامع به موضوع، فعالیتها را پیش ببریم. باور داشته ام شکل گیری ۲ سازمان قهرمانی و همگانی که هم وزن کارهای خود را پیش ببرند، میتوانند بسیاری از مشکلات ورزش را حل کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه پس از یک دهه معتقد هستم باید سازمان ورزش همگانی داشته باشیم که از یک برنامه بلندمدت ۲۰ ساله برخوردار باشد، عنوان کرد: نباید تمام ظرفیت ورزش در ورزش قهرمانی خلاصه شود چرا که جامعه قهرمانی محدود است، اما در ورزش همگانی با کل جامعه روبرو هستیم و حتی کمیته بین المللی المپیک نیز نگاه ویژهای به توسعه ورزش همگانی دارد.
صالحی امیری در توضیح گلایه رئیس فدراسیون همگانی درباره بی توجهی لازم به ورزش همگانی، افزود: ناملایمات همواره وجود داشته است، اما فدراسیون همگانی باید سیاستها و برنامههای یک سازمان همگانی را طراحی و آماده کند تا در سطح ملی و حاکمیتی این مسئله مطرح و به یک نیاز ملی تبدیل شود و بتوان سازمان ورزش همگانی را تاسیس کرد.
وی با بیان اینکه چالش نخست ورزش همگانی ساختار آن است و باید ماموریت، هدف و برنامه متناسب با ساختار تعریف شود تا پس از آن سطح و گستردگی فعالیتها افزایش یابد، فدراسیون همگانی رقیب ندارد و یک هدف و یک انگیزه برای یک ملت باید در نظر گرفته شود، بنابراین باید ظرفیت اجرایی فدراسیون همگانی در حوزه ورزش همگانی به سطوح اجتماعی منتقل شود؛ شهرداریها ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه هستند که باید از پتانسیل آنها استفاده کرد و جریان سازی اجتماعی را شکل داد.
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین پیشنهاد کرد فدراسیون همگانی پروژهای تعریف کند تا از کمیته بین المللی المپیک درخواست کمک مالی داشته باشیم، گفت: تمرکز روی تغییر ساختار به منظور جذب جامعه مخاطب و کانونهای غیردولتی اثرگذار مسئله بسیار مهمی است و فدراسیون ورزشهای همگانی باید به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دل نبندد!
صالحی امیری در پایان این بازدید گفت: فدراسیون ورزشهای همگانی نیازمند اسپانسرهای اجتماعی بزرگ است و باید با تبلیغات، بخشی از منابع مالی خود را تامین کند.