پخش زنده
امروز: -
اصالت پیدا کردن با نمادها و نشانههای بومی و سنتی را حالا خیلی از طراحان ایرانی درک کرده اند. این را میتوان در آثار به نمایش درآمده در نخستین نمایشگاه ایران ویژند ۱۴۰۱ هم دید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مجید توکلی عضو انجمن طراحان پوشاک استان مرکزی است. او و دوستانش برای تولید پوشاک قبل از هر چیز ذائقه سنجی و بعد متناسب با ذائقه مخاطب از نمادهای معماری شهرشان در تولیداتشان استفاده میکنند. این همان اصلی است که این روزها طراحان زیادی به آن توجه دارند. مریم بخشی از کارشناسان حوزه پوشاک میگوید: لباسهای سنتی ما قابل پوشش در اجتماع نیست ما باید جزئی از آنها را در لباس هایمان بیاوریم تا هم کاربردی شوند و هم به اصالت کار اضافه کنند.
اصالت پیدا کردن با نمادها و نشانههای بومی و سنتی را حالا خیلی از طراحان ایرانی درک کرده اند. این را میتوان در آثار به نمایش درآمده در نخستین نمایشگاه ایران ویژند ۱۴۰۱ هم دید؛ جایی که در آن تلفیقی از پوشاک سنتی و مدرن جمع است. هم گنجینه لباسهای سنتی اقوام و شهرهای مختلف ایران را میشود دید و هم تولیدات به روز شدهای که با الهام از این لباسهای سنتی طراحی شده اند. حوزهای که تا امروز کمتر مورد توجه طراحان داخلی بوده، پوشاک کودک و نوجوان است؛ تولیدکنندگان اختصاصی پوشاک این نسل هم در این نمایشگاه غرفه دارند. تجربه حاضران در این نمایشگاه نشان میدهد پوشیدگی، آراستگی و کیفیت سه عامل اصلی در فروش و جلب رضایت مشتری است.
در نخستین نمایشگاه ایران ویژند ۱۴۰۱ فعالان حوزه مد و لباس شامل تولیدکنندگان، فعالان صنایع نساجی و پوشاک و طراحان و شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزههای طراحی پارچه و لباس، محصولات عفاف و حجاب، کیف و کفش، زیورآلات و بستهبندی گرد هم آمده و جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.
نخستین نمایشگاه تخصصی «ایران ویژند ۱۴۰۱» را کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تکیهبر توانمندی طراحان، تولیدکنندگان و نشانهای برتر حوزه پوشاک برگزار خواهد کرد.
این نمایشگاه دوم تا پنجم مرداد از ساعت ۸ تا ۱۶ در سالن ۳۱ نمایشگاه بین المللی تهران پذیرای علاقهمندان است.