پخش زنده
امروز: -
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تعهداتش را در مورد بودجه ملی متروی اسلامشهر انجام دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی خضریان در نشست علنی امروز مجلس گفت: احداث کمربندی شمالی اسلامشهر متوقف شده و راه آهن اجازه نداده زمین هایش برای ادامه این طرح آزادسازی شوند؛ در حالیکه این زمینها اموال نظام است.
۱۲ تیر ماه امسال شهردار اسلامشهر ابراز امیدواری کرد در صورت تأمین مالی، تا پایان مدیریت شهری کنونی، تونل متروی اسلامشهر افتتاح و بهره برداری شود.
به گفته محسن حمیدی، متروی ۱۵.۵ کیلومتری اسلامشهر در امتداد خط ۳ متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجراست که حفاری تونل آن تا نیمه ابتدایی تیر ماه، بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
آقای حمیدی گفت که پیشنهاد درخواست اوراق مشارکت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت داده شده که میتواند موجب پیشرفت عملیات اجرایی ساخت متروی اسلامشهر شود.
۲۴ آذر ماه رضا قاسمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفته بود "فاز نخست متروی اسلامشهر تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار میگیرد. "
علاوه بر احداث متروی اسلامشهر، مناطق دیگر حومه تهران هم خواستار احداث مترو هستند.
دولت دوازدهم در مصوبه ای، حمل و نقل ریلی شهرهای اطراف تهران را به راه آهن سپرده بود و اساسنامه شرکت قطار حومهای به تصویب هیئت دولت رسید.
۱۹ خرداد ماه نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس هم از تأسیس شرکت متروی غرب استان تهران خبر داده بود.
آقای حق وردی گفته بود تلاش میشود عملیات اجرایی اتصال غرب استان تهران به متروی پایتخت تا پایان دوره مجلس یازدهم آغاز شود.
با این حال به گفته این نماینده مجلس، دولت اقدامی برای تأمین هزینهها نکرده؛ او اضافه کرده بود راه آهن گفته توان مالی اجرای این طرح حمل و نقل ریلی را ندارد و خواستار سرمایه گذاری شده است.