پخش زنده
امروز: -
وزیر کشور با صدور پیام تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم، تبعیت از اندیشه های ولایت فقیه را تجلی امروزی واقعه غدیر خم دانست.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن پیام دکتر احمد وحیدی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا
واقعه غدیر خم بزرگترین ماموریت دوران نبوت حضرت رسول اکرم(ص) است تا هستی و بشریت بی حجت نماند و راه راستین سعادت و بهروزی با حرکت در امتداد امامت مفتوح باشد.
در این روز پرفیض و مقدس، نبی مکرم اسلام(ص) به فرمان الهی ادامه مسیر نورانی اسلام را به شخصیتی سپرد که پیشگام مکتب اسلام و قرآن ناطق بود.
روز غدیر تجلی " إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا " و هویت یابی امامت به عنوان رکنی مهم از دین مبین اسلام است تا رهروان حقیقی اسلام در پناه امامت، صراط مستقیم اسلام را بشناسند و بپیمایند.
از این منظر، واقعه غدیرخم فصل الخطاب هدایت و رحمت الهی است و افقی جدید از معنویت و سلوک در پناه عترت طاهرین علیهم السلام را تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) برای عاشقان حقیقت گشود.
پیام غدیر خم معطوف به همه زمان ها و مکان هاست و تجلی عینی و عملی آن واقعه در دوران کنونی، اطاعت پذیری از ولایت فقیه به عنوان پرچمدار آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) است.
در شرایطی که دشمنان و معاندان نظام در تقلای سست جلوه دادن آرمان های متعالی و بلند انقلاب اسلامی هستند؛ رسالتی همگانی است با اقتدا به اندیشه های ولایت فقیه و پیروی از رهنمودها و فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، زمینه را برای تقویت هر چه بیشتر دولت اسلامی و در تداوم آن، تحقق کامل جامعه و تمدن اسلامی فراهم سازیم.
این عید فرخنده را که سرآغاز ولایت مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علیه السلام که از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام به نام ابوتراب ملقب شد تا حجت خدا بر زمینیان باشد؛ به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، سادات و جمیع مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی و تمامی محبان و دلداگان اهل بیت علیهم ااسلام در سراسر جهان اسلام تبریک عرض میکنم.
---
تفسيرهايي كه از آیات غدیر و مباهله و ولایت و مودت در تضاد و تعارض با آیات محکم و مفصل شناختهای قرآن بویژه در تضاد با پیامبر شناسی قرآن با تکیه بر روایات و احادیث متضاد با این شناختها عرضه می گردند ؛ بحکم قرآن ؛ تفسیرهای باطل و بی ارزش اند .
این گونه تفسیرها بعلت تضاد مذکور ؛ محکوم به جعل و تزویر اند و نمی توانند از هیچ ارزش دینی معتبر خدا پسندانه برخوردار باشند .
مفسر اگر شناختهای قرآن را با تکیه به دانش بشری ناچیز خود و یا با تکیه به احادیث و روایاتی که بعلت تضاد با این شناختها محکوم به جعل وتزویر اند در تفسیر نادیده بگیرد ؛ خود و دیگران را به گمراهی و کج روی دینی و مذهبی گرفتار می کند .
این گونه مفسر و پیروان تفسیر او بحکم هشدارهای محکم و مفصل خداوند در قرآن ؛ از گروه زیان کار ترینان اند و همه ی آثار نیکوی دین داری و مذهب داری حاصل عمر خود را تباه و نابود می کنند و به عذاب ابدی الهی نا بخشودنی گرفتار می شوند .